חדשות    

התאחדות קבלני השיפוצים: "מחירי השיפוצים בסביבות הרכבת הקלה עשויים להתייקר ב-10%"

התאחדות קבלני השיפוצים מזהירה כי בעקבות עבודות הרכבת הקלה שיחלו בקרוב, גם השיפוצניקים יכנסו למעגל הנפגעים וכי מחירי השיפוצים יאמירו

בעוד יומיים מתחילות העבודות של הרכבת הקלה, ורבות מדובר על הנזק לעסקים ועל הפקקים שהרכבת הקלה תיצור בעיר תל אביב. יחד עם זאת, התאחדות קבלני השיפוצים מזהירה כי לא רק עסקים ברחבי העיר יפגעו. גם השיפוצניקים יכנסו למעגל הנפגעים.

ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים אומר ״גם ככה כמעט בלתי אפשרי לעבוד בתל אביב. אין חניה, פקקים נוראים, בלתי אפשרי לפנות פסולת בניין,  אז נוסף לכל זה עכשיו יש לנו את הרכבת הקלה על הראש".

מבדיקה שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים עבודות הרכבת הקלה והפקקים יגרמו להתייקרות תעריפי ההובלות לדירות המשפצות בכ- 15%, במידה וכיום הובלת טרקטור עולה 250 שקל והובלת מנוף עולה 400 שקל תעריפים אלה יתיקרו ב 15%. גם פינוי הפסולת עשויה להתייקר. פינוי הפסולת בדרך כלל מתבצע על ידי משאית עם מכולה שמביאה את המכולה לאתר השיפוץ, והצפי הוא להתייקרות של כ- 10%. בהתאחדות טוענים שהרבה מובילים לא ירצו להיכנס לעיר מה שיגרום אוטומטית לעליית מחיר לאלה שכן יסכימו להגיע.

בהתאחדות ציינו שמחירי השיפוצים באזורי מרכז תל אביב עשויים להתייקר מכיוון שרוב השיפוצניקים פשוט לא יסכימו לבצע את העבודה. במידה ומישהו יסכים לעבוד ללא חניה ועם פקקים נוראיים כל הזמן  – יבטא זאת במחיר. בהתאחדות מעריכים שבאזורי המגורים הקרובים לעבודות הרכבת הקלה מחיר השיפוצים עשוי להתייקר ב 10%.  מעבר לזה, סבירות גבוהה שמשך השיפוצים יתארך. לדוגמא, שיפוץ אמבטיה שעשוי לקחת 7 ימי עבודה עשוי להגיע עד 10 ימי עבודה עקב הבעייתיות של הורדת הפסולת, מציאת מקום חניה והשינוע הקשה לאתר.