חדשות קרנות נאמנות    

התחרות עולה מדרגה: בלאקרוק משיקה 4 קרנות נאמנות למשקיעים ישראלים

הקרנות הזרות כבר כאן, ובלאקרוק היא הדומיננטית מכולן.  בלאקרוק, בשיתוף פעולה עם אלטשולר שחם, תציע ארבע קרנות נאמנות זרות חדשות למשקיע הישראלי

 

קרנות הנאמנות משקיעות בשווקי המניות באירופה ובאסיה, וכן  בתחום הטכנולוגיה, ברמה בינלאומית,  ואגרות החוב. כל אלו, כך אומרים בבאלקרוק ואלטשולר, יספקו למשקיע הישראלי גישה רחבה יותר לשווקים גלובאליים.

השקת קרנות ה-BGF החדשות, תעלה את מספר קרנות הנאמנות הזמינות למשקיע הישראלי, לחמש קרנות אמנות שונות של בלאקרוק; זאת לאחר שבאפריל, רשמה בלאקרוק את הקרן הראשונה שלה בישראל: BGF Global Allocation fund, קרן מגוונת וגמישה, המשקיעה במניות ובאג"ח. התשואות שאליהן הגיעו קרנות ה-BGF הן הודות לצוות ניהול גדול, והשימוש במערכת אלדין (Aladdin), מערכת ניתוח הסיכונים החכמה של בלאקרוק.

אלטשולר שחם, חתמה בשנה שעברה על הסכם עם בלאקרוק, בית ההשקעות הגדול בעולם, במסגרתו מונתה אלטשולר שחם לנציגתה הרשמית, ולמשווקת של קרנות הנאמנות וקרנות הסל (iShares® ETFs) של בלאקרוק, הרשומות והמוצעות לציבור המשקיעים בישראל.

ארבעת קרנות הנאמנות החדשות שנרשמו בישראל:

BGF World Technology Fund

 

* נקודות עיקריות

·       הקרן משקיעה לפחות 70% מסך נכסיה במניות של חברות שעיקר עסקיהן בתחום הטכנולוגיה.

·       הקרן מעניקה למשקיעים חשיפה ישירה לחלק מהנושאים המרכזיים המתרחשים במגזר הטכנולוגי ובכלכלה הרחבה יותר. מנהלי הקרן מנתחים יותר מ -1,200 חברות טכנולוגיה בשנה, מכל רחבי העולם, ומחפשים את אותן חברות המציגות פרופיל תשואה – סיכון אטרקטיבי.

·       למנהל הקרן מעל ל -23 שנות ניסיון, ולצוות 25 מומחים.

·       תאריך השקת הקרן: 3 במרס 1995

·       דמי ניהול: A2 USD share class: 1.82%

·       גודל הקרן: 1.5 מיליארד דולר  (הקרן כמעט הכפילה את הגודל שלה מתחילת השנה)

·       מדד הייחוס/ MSCI ACW Information Technology Index (USD) Benchmark

·       מספר מזהה/  LU0056508442 ISIN

·       :Bloomberg Ticker MERTEPI

BGF Euro-Markets Fund

 

* נקודות עיקריות

·       הקרן משקיעה לפחות 70% מסך נכסיה במניות של חברות הרשומות במדינות החברות באיחוד האירופי וחברות גם באיחוד הכלכלי והמוניטרי של האיחוד האירופי. כמו כן, הקרן עשויה לבחור בהשקעות במדינות החברות באיחוד האירופי אך לא באיחוד המוניטרי, אשר לדעת מנהלי הקרן צפויות להצטרף לאיחוד הכלכלי והמוניטרי בעתיד הנראה לעין, ובחברות המבוססות מחוץ לאיחוד האירופאי, שעיקר עסקיהן מתבצעים במדינות החברות באיחוד המוניטרי של האיחוד האירופי.

·       הקרן נוקטת בגישה של ניהול אקטיבי וגמיש להשקעה בכלכלה הצומחת בגוש האירו, באמצעות מגוון של חשיפות ענפיות הכוללות מימון, סחורות, תשתיות ובריאות.

·       למנהל הקרן יש יותר מ-18 שנות ניסיון, ובשנת 2018 זכה בפרס מנהל הקרן של השנה של [3]Morningstar.
לקרן יותר מ-21 מומחים.

·       תאריך השקת הקרן: 4 בינואר, 1999

·       דמי ניהול: A2 EUR share class: 1.82%

·       גודל הקרן: 3.2 מליארד יורו

·       מדד הייחוס/ Benchmark MSCI EMU Index (EUR)

·       מספר מזהה/ISIN: LU0093502762

·       MEREMAI :Bloomberg Ticker

BGF Asian Dragon Fund

 

* נקודות עיקריות

·       הקרן משקיעה לפחות 70% מסך נכסיה במניות של חברות הרשומות באסיה (למעט יפן) או שעיקר עסקיהן מתבצעים באסיה.

·       למנהל הקרן  ניסיון של למעלה מ 20 שנה. צוות ההשקעות המקצועי, כולל 38 עובדים שעוסקים בבניית קרן ממקורות מגוונים ביניהם בחירת מניות, הקצאת נכסים והשקעות מחוץ למדד.

·       תאריך השקת הקרן: 20 במרס 2003

·       דמי ניהול: A2 USD share class: 1.84%

·       גודל הקרן: 3.3 מיליארד דולר

·       מדד הייחוס/ Benchmark  MSCI AC Asia ex Japan Index

·        מספר מזהה/ISIN: LU0072462343

·        MERDGAI :Bloomberg Ticker

 

BGF Fixed Income Global Opportunities (FIGO) Fund

 

* נקודות עיקריות

·       הקרן משקיעה לפחות 70% מסך נכסיה בניירות ערך סחירים בעלי תזרים קבוע, הנקובים במטבעות שונים ושהונפקו ע"י ממשלות, רשויות וחברות ברחבי העולם.

·       בתנאי האינפלציה הנוכחיים, על מנת לייצר צמיחה כלכלית, המדיניות המוניטרית דורשת גישה גלובלית לחיזוי הזדמנויות המסייעות להתמודד עם התנודתיות הנוכחית בשוק, לצמצום הירידות וליצירת תשואות המותאמות לסיכון.

·       קרן זו משלבת את השקפתה של בלאקרוק על פיה יש לגוון תיקי השקעות באמצעות נכסי ליבה באגרות חוב מגוונות המספקות הכנסה קבועה לאורך זמן. לקרן אין מדד ייחוס על מנת לאפשר לה למקסם הזדמנויות בשוקי האג"ח.

·       לקרן שלושה מנהלי תיקי ההשקעות, הנתמכים על ידי צוות מומחים מענף האג"חים, עם נוכחות מקומית ב -30 מדינות. פריסה זו מסייעת בבחינה איכותית של שווקים גלובאליים, במטרה למצוא דרכים חדשות להתמודד עם האתגרים של היום.

·       מדד הייחוס/Benchmark : ללא תלות במדד הייחוס

·       תאריך השקת הקרן: 31 בינואר 2007

·       דמי ניהול: A2 USD share class: 1.22%

·       גודל הקרן: 5.11 מיליארד דולר

·       מספר מזהה/ LU0278466700 ISIN

·        MLFIUA2 :Bloomberg Ticker

רשות ניירות ערך אישרה את רישום הקרנות והן תהיינה זמינות לרכישה החל מיום ה- 32 באוקטובר. רישום הקרן התאפשר בעקבות תיקון 23 לחוק השקעות משותפות בנאמנות ורפורמת הקרנות הזרות של הרשות לניירות ערך המאפשרת גישה למשקיעים פרטיים בישראל לקרנות נאמנות זרות שאושרו לרישום לצורך הצעת יחידותיהן לציבור על ידי רשות ניירות ערך בישראל.

רן שחם, מנכ"ל משותף באלטשולר שחם: "אנחנו שמחים לגוון את סל המוצרים אותו אנו מציעים למשקיעים בעזרת  המומחיות והניסיון של אחד מהמוסדות הכלכליים המובילים בעולם. ארבע הקרנות שאנחנו משיקים היום מביאות עימן בדיוק את אותן ההזדמנויות הגלובאליות שיועצי השקעות רבים מבקשים להציע ללקוחותיהם. מדובר בהתקדמות משמעותית ואבן דרך ניכרת בשותפות שלנו עם בלאקרוק".

אלכס פולק, מנכ"ל בלאקרוק ישראל: "יצירת עתיד פיננסי טוב יותר עבור כולנו, דורשת בניית תיק השקעות חכם באמצעות מערך מקיף ומגוון של השקעות. מעת כניסתנו לשוק הישראלי מה שעמד לנגד עניינו הוא הרצון לספק לקהל המשקיעים הישראלי מוצרים איכותיים שיסייעו לגוון את תיק ההשקעות שלהם. ארבע הקרנות החדשות מבטאות זאת בצורה הטובה ביותר והן מהוות עדות נוספת למחויבותנו ארוכת הטווח לציבור המשקיעים הישראלי.

בלאקרוק  מנהלת נכסים בסך 6.3 טריליון דולר עבור משקיעיה ברחבי העולם.

קרנות נאמנות זרות – גאם משיקה בארץ שתי קרנות אגח גלובליות

קרנות נאמנות זרות – האם כדאי להוסיף לתיק?

מדריך קרנות נאמנות – יתרונות וחסרונות

השקעה בקרנות לתשתיות – כל מה שצריך לדעת