חדשות    

דיסקונט:"עדיפות לאפיק השקלי"

ועדת ההשקעות של דיסקונט: "לאור ההתפתחויות בשוקי ההון ותמונת המאקרו בישראל ובעולם, הועדה החליטה על הותרת מבנה תיק ההשקעות ללא שינוי; הועדה ממליצה על השקעה במניות בארץ בשיעור של 10% (כ-40% מסך החשיפה למניות); המלצה להגדיל את רכיב המניות ב-5 נקודות אחוז על חשבון המזומן נדחתה ברוב קולות"

בנק דיסקונט מפרסם הבוקר את סיכום דיוני ועדת ההשקעות של הבנק, בו נכתב כי לאור ההתפתחויות בשוקי ההון ותמונת המאקרו בישראל ובעולם, הועדה החליטה על הותרת מבנה תיק ההשקעות ללא שינוי. ההערכה היא כי מבנה התיק הקיים מאוזן ומתאים להתמודדות עם תנאי השוק וההתפתחויות מאקרו- כלכליות.

להלן הרכב תיק הועדה: אג"ח ממשלתי-40%; אג"ח חברות ישראלי-20%; אג"ח חברות חו"ל-10%; מניות בארץ-10%; מניות חו"ל-15%; מזומן-5%; באפיק האג"ח חלוקה מומלצת 58% שקלי ו-42% מדדי.

להלן תקציר להמלצות הוועדה:

חשיפה לאג"ח ממשלתיות: ללא שינוי. מאז דיון הועדה האחרון נרשמו עליות שערים חדות, בעיקר בטווחים הארוכים, על רקע מדד ינואר הנמוך מהמצופה והחלטת בנק ישראל להוריד את הריבית בעקבותיו. הועדה ממליצה על השקעה של 40% מתיק הלקוח באג"ח ממשלתיות. במגזר הממשלתי הצמוד למדד ממליצה הועדה על מח"מ של 3 שנים ובמגזר הממשלתי הלא-צמוד בריבית קבועה על מח"מ של 4 שנים בצורה סינטטית (שילוב של אג"ח במח"מ קצר וארוך). הצעה להקטין את הרכיב הממשלתי הצמוד ולהעבירו לאפיק אג"ח החברות בארץ נדחתה ברוב קולות.

חשיפה מדד/שקל: ללא שינוי. עם יציאת מדד ינואר הנמוך, עלו הציפיות לאינפלציה הנגזרות משוק ההון לכיוון האחוז. מחלקת מאקרו כלכלה צופה אינפלציה של 1.1% בשנה הקרובה. לאור סביבת האינפלציה והציפיות הנמוכות, בהן שרויים משקים רבים בעולם, הועדה רואה עדיפות לאפיק השקלי וממליצה על יחס של 58:42 לטובת האפיק הלא-צמוד על פני הצמוד. דהיינו, השקעת 25% באפיק הצמוד למדד ו-35% באפיק הלא-צמוד (בריבית קבועה ומשתנה).

חשיפה לאג"ח חברות בארץ: ללא שינוי. ירידות השערים בחודשים האחרונים של שנת 2014 והתייצבות המרווחים בשבועות האחרונים הביאו את רמות המרווחים בשוק האג"ח המשקפות, במידה רבה, את הסיכון. הועדה ממליצה על השקעת 20% מתיק הלקוח באג"ח חברות, מתוכם: 5% מתיק הלקוח במדד תל-בונד שקלי, 5% מתיק הלקוח באג"ח חברות בריבית משתנה, 5% מתיק הלקוח באג"ח בקבוצת דירוג AA במח"מ קצר של 3 שנים ו-5% מתיק הלקוח באג"ח קבוצת דירוג A במח"מ קצר של 3 שנים. הועדה רואה עדיפות להשקעה באמצעות נכסים מנוהלים. הצעה להגדיל את משקל אג"ח החברות בישראל ב-5 נקודות אחוז על חשבון האג"ח ממשלתיות נדחתה ברוב קולות.

חשיפה לאג"ח חברות בחו"ל: ללא שינוי. מרווחי התשואה באג"ח חברות בדירוגי השקעה בדולר ואירו ממשיכים לרדת, אחרי תקופה של עליות. הועדה ממליצה על השקעה של 10% מתיק הלקוח באג"ח חברות בינ"ל בדירוג השקעה (BBB- בינ"ל ומעלה) במח"מ תיק של 4 שנים. זאת, במטרה לגוון את ההשקעה ולהקטין את התלות בשוק המקומי.

חשיפה למניות בארץ: ללא שינוי. מדד ת"א 100 רשם מתחילת 2015 תשואה חיובית של 4.26%, זאת כאשר מדד ת"א 75 פתח פער חיובי בשיעור של כ- 4.4% על מדד ת"א 25. בעוד שבשנת 2014 העדפנו משקל יתר בהשקעה במניות החברות הגדולות והגלובליות על פני חברות מקומיות,  ב-2015 אנו מעדיפים דווקא פיזור רחב יותר, מתוך ציפייה לפיזור נורמטיבי יותר של ביצועי המניות בישראל. את בסיס הרכיב המנייתי בישראל (80%) ניתן להצמיד למדד ת"א 100 ואת היתרה ניתן להשקיע בענפים מומלצים ובמניות נבחרות.

חשיפה למניות בחו"ל: ללא שינוי. מרבית המדדים הגלובליים המובילים ממשיכים לרשום שיאים חדשים על רקע אופטימיות כללית בשווקים וסביבת ריבית אפסית, הדוחקת במשקיעים להגדיל חשיפה למניות. הועדה ממליצה על השקעה במניות בחו"ל בשיעור של 15%, והחשיפה הגיאוגרפית המומלצת לרכיב המניות בחו"ל היא: 55% ארה"ב, 30% אירופה ופסיפיק, 15% מתעוררים.

חשיפה של 5% למזומן ופיקדונות פלוס: ללא שינוי. הועדה ממליצה להותיר את רכיב המזומן והפיקדונות פלוס ברמה של 5% ולהיחשף לאפיק זה על ידי פיקדונות, קרנות כספיות או מק"מ ופיקדונות פלוס.

הועדה ממליצה כי החשיפה לאפיקי המט"ח תגודר באופן חלקי, אשר יתאים לצרכי כל לקוח ולקוח.