מיסים    

זיכוי מס לבוגרי תואר ראשון

מעודכן ל-02/2019

כמה מקבלים נקודת זיכוי מס לפי השנים שלמדתי ובהתאם למה שלמדתי?

סיימתם את הלימודים לתואר הראשון, זה עלה לא מעט כסף, וגם שאר ההוצאות גדלו, ובנוסף לא יכולתם לעבוד במשרה מלאה. תשמחו לדעת שהמדינה נותנת לכם זיכוי מס

מי שסיים לימודים לתואר ראשון בין השנים 2007-2013 זכאי לנקודת זיכוי משנת המס שלאחר השנה שבה הסתיימו הלימודים, הזיכוי ניתן למספר שנים הזהה למספר שנות הלימוד לתואר ולא יותר מ- 3 שנים

למי שסיים את לימודי התואר משנת 2014 ואילך, הזכאות תקפה למשך שנה אחת בלבד, בשנת המס שלאחר השנה שבה הסתיימו הלימודים או בשנה שלאחריה
אם למדתם מקצוע הדורש התמחות,  תוכלו לבחור אם לנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר סיום התואר או להמתין ולנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר סיום ההתמחות. שווי נקודת זיכוי מסתכם ב-2,616 שקל לשנה.

 לקבלת הזיכוי יש למלא טופס 101 ולמסור אותו לידי המעסיק לפני שמסתיימת שנת המס, כלומר לפני סוף חודש דצמבר .בנוסף יש למלא טופס 119 ולצרף אליו אישור זכאות לתואר אקדמי.אפשר גם להגיש בקשה לקבלת ההטבה ישירות לפקיד השומה באמצעות טופס 119, בתנאי  שמצורף אישור זכאות לתואר אקדמי ממוסד הלימודים. במקרה כזה פקיד השומה ינפיק אישור על זכאות לנקודת זיכוי ועל העובד למסור אישור זה למעסיק.

אם חלפה שנת המס וטרם ביקשתם זיכוי, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בלשכת פקיד השומה שאליה משתייכים. אבל ניתן לקבל החזרים רק עד 6 שנים אחורהאם אתם עצמאים  מלאו בסוף השנה טופס 1301 – דין וחשבון שנתי.

התמחות

במקצועות הדורשים התמחות כתנאי לעיסוק במקצוע (למשל: עריכת דין, ראיית חשבון וכיו"ב), ושההתמחות בהם החלה בשנת המס שבה הסתיימו הלימודים או בשנת המס שלאחריה (אבל לא יותר מאוחר), העובד זכאי לבחור אם להתחיל לנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר השנה שבה סיים את לימודיו לתואר, או להמתין ולנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר השנה שבה סיים את ההתמחות.

מי שמעוניין לנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר השנה שבה סיים את ההתמחות, יצרף אישור על תקופת ההתמחות.

חשוב לציין שלא ניתן לקבל את הזכאות על יותר מתואר אחד וכי ההטבה ניתנת בגין לימודים לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה מוכר בארץ בלבד, כלומר לימודים אקדמיים בחו"ל אינם מזכים בנקודת זיכוי. כמו כן ההטבה ניתנת לתושבי ישראל בלבד, .

אם עבור אותה שנת מס קיימת זכאים לנקודת זיכוי בגין סיום תואר ראשון וגם חצי נקודת זיכוי בגין סיום תואר שני, אפשר לקבל את שתי ההטבות באותה שנת מס. אבל מי שזכאי לנקודת זיכוי בגין תואר ראשון ובמקביל זכאי לנקודות זיכוי ממס הכנסה בגין לימודי מקצוע, יוכל לבחור אחת מהן בלבד.

גם מקבלי תעודת הנדסאי זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה בגין לימודי מקצוע .

ההטבה תקפה החל משנת המס שלאחר שנת המס שבה הסתיימו לימודי התואר הראשון

נקודות זיכוי ממס הכנסה: למי מגיע וכמה?

אימהות עובדות? בדקו כמה נקודות זיכוי ממס מגיעות לכן