חדשות    

חארטה או פתרון אמיתי?  בבנק דיסקונט מקבלים הדרכה פיננסית מעוזרת דיגיטלית

חארטה או פתרון אמיתי?  בבנק דיסקונט מקבלים הדרכה פיננסית מעוזרת דיגיטלית – יש כאן הרבה רעש וצילצולים ולא בטוח שהעוזרת הזו טובה יותר מהאחרות, אבל זה יכול להיות ניסוי נחמד – הרעיון כאן שמעבר להשגת נתונים כאשר הלקוח מבקש, או העברת פעולות על פי הלקוח, תהיה גם יוזמה הפוכה – של העוזרת הדיגיטלית. היא זו שתפנה ללקוח ותעדכן אותו – בחדשות רלבנטיות, בתמונת מצב חשבון, בחריגות ועוד.

התחרות בין הבנקים אולי לא חזקה בתחום העמלות, אבל היא חזקה ברעיונות למשיכת לקוחות ובשיווק ובפרסום שמתלווה להשקות ולמוצרים השונים. לאחרונה השיקו דיסקונט, שמנוהל על ייד לילך אשר טופילנסקי,  את דידי – עוזרת דיגיטלית. לקוחות הבנק יכולים לקבל הדרכה פיננסית אישית מדידי –  עוזרת דיגיטלית מונחית בינה מלאכותית (AI) ומונעת על ידי מוח הבנקאות הקוגניטיבית של חברת פרסונטיקס (Personetics).

"המוח" מאפשר לדידי לספק ללקוחות תחזית של מצבם הפיננסי ולתקשר איתם באופן יזום עם תובנות וייעוץ אישי. העזרה ללקוחות היא גם בניהול הפעילות הבנקאית היומיומית וגם כדי להשיג את היעדים הפיננסיים של הלקוחות.

העזרה  של דידי זמין ללא עלות לכל לקוחות דיסקונט באמצעות היישומון הנייד של הבנק. כמו רוב העוזרים הדיגיטליים בבנקאות, דידי יכולה להשיב לפניות של לקוחות בכל הקשור לפעילותם בחשבון. עם זאת, מחקרים מראים כי בנקים יכולים להשיג רמות היענות גבוהות יותר מלקוחותיהם על-ידי היצע יזום של תובנות וייעוץ אישי.

מוח הבנקאות הקוגניטיבית של פרסונטיקס מנתח באופן שוטף את זרם התנועות של הלקוח ומאפשר לדידי לזהות ולחזות בעיות הדורשות תשומת לב, מגמות בהוצאות האישיות והזדמנויות לחיסכון. יכולות אלה מאפשרות לדידי לתקשר עם לקוחות באופן יזום ולספק תובנות רלוונטיות המסייעות ללקוחות לנהל את ענייניהם הכספיים.

בנוסף ליכולות בינה מלאכותית מתקדמות, הפתרון של פרסונטיקס כולל מאות תובנות המסופקות מראש ונמצאות בשימוש על-ידי בנקים מובילים ברחבי עולם אשר איפשרו לבנק דיסקונט להשיק את דידי בזמני פריסה מהירים. הבנק יכול לשנות תובנות אלו ולהוסיף תובנות חדשות על מנת לשמור על שליטה מלאה במידע המוצג ללקוחות. בעתיד, בנק דיסקונט מתכנן להשתמש בדידי בכדי להציע ייעוץ אישי בענייני השקעות והלוואות.

עמידה בציפיות הלקוחות לבנקאות חכמה יותר

"אנו שואפים לענות על הצרכים של הלקוחות כיום על-ידי הפיכת הבנקאות לקלה וחכמה יותר, ולמותאמת באופן אישי," אומר זיו בירון, ראש חטיבת אסטרטגיה, תכנון וכספים בבנק דיסקונט.

״דידי נמצאת תמיד צעד אחד קדימה בהענקת תובנות וייעוץ המאפשרים ללקוחות ניהול כספי יעיל ואפקטיבי יותר. אנו גאים להוביל באימוץ טכנולוגיה חדשה ובשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה פיננסית (FinTech) חדשניות כדי לספק פתרונות כמו דידי ללקוחות שלנו," אומר לוי הלוי, ראש חטיבת טכנולוגיות ותפעול בבנק דיסקונט.

״מוסדות פיננסיים מובילים כמו בנק דיסקונט מבינים שגישה למצב החשבון ודו״ח התנועות, אף אם מונגשים ביעילות, כבר לא מספיקה בכדי לעמוד בציפיות הלקוחות בעידן הדיגיטלי. ניצול היכולות המתקדמות של הבינה המלאכותית בכדי לספק הדרכה אישית ויזומה הופך במהירות לחובה עבור מוסדות פיננסיים שמבקשים להגביר את מעורבות לקוחותיהם ואת שביעות רצונם ונאמנותם," אומר דוד סוסנה, מייסד ומנכ״ל פרסונטיקס.  "בזמן שאנו עדים לצמיחה מרשימה ברמת הפופולריות של עוזרות דיגטליות, אלו אשר יזהו את התנהגות וצרכי הלקוחות מבעוד מועד ויובילו לפניה יזומה אל הלקוח יזכו ביתרון תחרותי משמעותי".