חדשות    

חברות הטבק לוטשות עיניים לקנאביס: אלטריה מעוניינת להשקיע בקרונוס הקנדית

אלטריה, שמייצרת ומשווקת את הסיגריות מרלבורו ופיליפ מוריס, מקיימת מגעים ראשוניים לרכישת יצרנית הקנאביס הקנדית קרונוס – כך מדווח "הפייננשל טיימס".

אם השיחות האלו יבשילו לעסקה, זו תהיה הרכישה המשמעותית הראשונה של חברת קנאביס על ידי חברת סיגריות גדולה. הסיבה להתעניינות ההולכת וגוברת בתחום הקנאביס נובעת מגל הלגליזציה בצפון אמריקה, שמתרחב גם לאירופה.

קנדה אישרה לאחרונה שימוש במריחואנה לצורכי פנאי, ובכך היא הצטרפה למדינות בארה"ב שבהן העישון חוקי, לרבות קליפורניה, וושינגטון הבירה וקולורדו. על פי ההערכות, ההוצאה על קנאביס צפויה לטפס ל־32 מיליארד דולר עד 2020 מ־9.5 מיליארד דולר השנה.

מקרונוס מסרו בתגובה ל"פייננשל טיימס" כי הם מנהלים דיונים עם אלטריה על השקעה פוטנציאלית. "לא הושגה בשלב זה, שום הסכמה בנוגע לעסקה, ואין כמובן ביטחון שהדיונים יובילו להשקעה, שת"פ או לכל עסקה אחרת בין החברות" הודיעה החברה שנסחרת בכ-2 מיליארד דולר.

כך או אחרת, עד כה נחתמו השנה עסקאות בתחום הקנאביס בשווי של מעל 10 מיליארד דולר, פי שבעה לעומת 2017 –  כך לפי נתונים של חברת המחקר דילוג'יק. עם העסקאות הבולטות בתחום נמנית השקעה של 4 מיליארד דולר  שביצעה חברת המשקאות קונסטליישן ברנד בקנופי גרות', חברת קנאביס נוספת מקנדה. לפי הדיווחים, גם יריבתה דיאג'או שעומדת מאחורי מותגים כמו ג'וני ווקר, בוחנת הזדמנויות השקעה תחום הקנאביס.

קנדוק שבבעלות אינטרקיור חתמה על הסכם לשירותי ייצור ואריזה למוצרי הקנאביס הרפואי

תראפיקס המפתחת תרופות מקנאביס נמכרת בפרמיה של 200%

וואיטסטון מצטרפת לטרנד הקנאביס; תמזג פעילות חברה אמריקאית; עולה ב-20%