חדשות    

חברות חוץ בנקאיות יוכלו לגייס 5 מיליארד שקל באג"ח – כפול מהסכום הקודם

שי באבד, מנכ"ל משרד האוצר

חברות האשראי החוץ בנקאיות מקבלות בשנה האחרונה רוח גבית מהרגולטור. המטרה היא לאפשר לציבור הרחב מקורות אשראי רחבים יותר, במקביל לתחרות מול הבנקים – כך סבורים בממשלה ובמשרד האוצר, תהיה תחרות אמיתית מול הבנקים.

על רקע זה, שר האוצר העלה את רף הגיוס באג"ח של חברות האשראי החוץ בנקאיות ל-5 מיליארד שקל. נזכיר כי בבורסה נסחרות קרוב ל-10 חברות אשראי חוץ בנקאיות לרבות – נאווי, פנינסולה של קבוצת מיטב דש, אס.אר אקורד, אופאל באלנס, שוהם ועוד.

אשראי חוץ בנקאי כל מה שצריך לדעת

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב״ד, הוא זה שבפועל הודיע  כי שר האוצר משה כחלון ישתמש בסמכותו ויחתום על הצו בכדי להגדיל את המגבלה על "חוק נאווי", הקרוי על שמה של חברת האשראי החוץ־בנקאית הגדולה ביותר בבורסה, חוק המאפשר לחברות אשראי החוץ בנקאי לגייס חוב.

עד כה היקף הגיוס היה מוגבל לגיוס אגרות חוב בסכום של כ–2.5 מיליארד שקל בלבד ולאחר החתימה על הצו המגבלה תועלה ל- 5 מיליארד. בהמשך יתקיים דיון עם בנק ישראל לפתיחת המגבלה מעבר לכך. כיום אגב, החברות לא מגיעות לסף הזה – החברה הגדולה כאמור נאווי גייסה אג"ח בסכום של מאות רבות מיליוני שקלים ובעקבותיה גייסה פנינסולה מאות מיליוני שקלים (פנינסולה, אגב, פרסמה דוחות יחסית פושרים לרבעון הראשון של 2018 – גידול מול רבעון מקביל אשתקד, אבל קיטון לעומת הרבעון האחרון של 2017).

שי באב״ד, מנכ״ל משרד האוצר: "שר האוצר הודיע הבוקר שיחתום על הצו ויאפשר לחברות האשראי החוץ בנקאיות לגייס הון דרך חוב עד 5 מיליארד ש"ח. חתימתו על התקנות מהוות אבן דרך משמעותית בזריקת מרץ נוספת לפתיחת התחרות בסקטור הפיננסי״.

אשראי חוץ בנקאי כל מה שצריך לדעת