חדשות    

חברות כרטיסי האשראי נכנסות לתחום מסופי התשלום בבתי העסק; יימכרו באמצעותם מוצרים נוספים

קופה של בית עסק היא מזמן מסוף מחשב לכל דבר וחברות האשראי מעוניינות לנצל אותן על מנת להציע ללקוחות מוצרים נוספים.

לאחרונה דווח כי לאומי קארד מקיימת מגעים לרכישת כספיט וכי גם לאומי קארד וכאל מעוניינות להכנס לתחום. ישראכרט תעשה את הצעד בעזרת פיתוח עצמי ולשם כך היא משתפת פעולה עם בית התוכנה וואן אשר תקים את המסופים בעבור ישראכרט ובאמצעותם היא תציע שירותים ומוצרים נוספים.

מתוך מעל למיליון בתי עסק בישראל רק בכ-150 אלף ניתן לרכוש היום באמצעות כרטיסי אשראי. ייתכן כי מטרת כניסתן של חברות האשראי לתחום, הוא הגדלת מספר בתי העסק המאפשרים תשלום באמצעות כרטיסי אשראי, וזאת במסגרת התחרות של חברות כרטיסי האשראי מול האפליקציות שמפתחים הבנקים.

לאחרונה מתקיימים מגעים למכירתה של ישראכרט מבנק הפועלים לקרן ביין האמריקאית שלה פעילות גם בעולם הסליקה והתשלומים והיא תוכל לסייע לישרכארט להשתלב בתחום.

כאל מקיימת מגעים עם םוריפון לשיתוף פעולה בתחום המסופים. וריפון פעילה במעל ל-140 מדינות ועוסקת בפיתוח ושיווק מערכות תשלום לבתי עסק.

הערכות של מקורבים לשוק המסופים הן שוריפון וכספית מחזיקות כל אחת כ-40% משוק מסופי התשלום בישראל.

ההערות הן כי חברות האשראי מבקשות לנצל את היכולות הטכנולוגיות של מסופי התשלום על מנת למכור ללקוחות מוצרים נוספים כגון ביטוח ואשראי חוץ בנקאי. כמוכן יכולות חברות האשראי לתת לבתי העסק שירותים הקשורים למסוף, שאותם הם נאלצים היום לרכוש מספקים שונים.