חדשות    

עובדי חברת הביטוח דקלה התאגדו בהסתדרות

כ-1,000 עובדי חברת הביטוח דקלה, מהגדולות בתחומה, התארגנו בהסתדרות; מכתב הקורא להנהלת החברה להיכנס למו"מ פתוח עם העובדים נשלח למנכ"ל חברת הביטוח דקלה אבי קלר

אחרי כלל, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט – הגיע תורה של חברת ביטוח נוספת. חברת הביטוח דקלה מצטרפת היום לרשימה המכובדת והמתארכת של חברות בענף אשר עובדיהן התאגדו בהסתדרות. חניטל סוויסה, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, הודיעה למנכ"ל דקלה אבי קלר, על כך שכאלף עובדי החברה התאגדו בהסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג.

במכתב הודגש כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים בעיקר על רקע רצון העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי בחברה, וכי ההסתדרות קוראת להנהלת החברה להיפגש ולהיכנס להליך הידברות ומו"מ פורים וטובים עמה ועם נציגות העובדים במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים.

האוצר משפר את ביטוחי הדירה; סלינגר: "התקנות החדשות – בשורה משמעותית למבוטחים"

הליך ההתארגנות של העובדים החל לפני כשנה במהלכה ניסתה הנהלת החברה לפגוע במהלך והפעילה עובדים שלחצו על עובדים שהצטרפו להסתדרות לחזור בהם ולבטל את חתימתם. למרות ניסיונות אלה, כאמור יותר משליש מהעובדים חתמו על מכתבי ההצטרפות ובכך השיגו את היעד הנדרש לפי החוק להכרה ביציגות.

חברת הביטוח דקלה הוקמה בשנת 1976. כיום היא נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסיים ומציעה מגוון מוצרים בתחום ביטוחי הבריאות. רוב עובדי החברה ממוקמים במטה בבני ברק, והשאר בעיקר באזור חיפה ובבאר שבע.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "אני מברך את עובדי דקלה וגאה בכך שעובדי ענף הביטוח ממשיכים להוביל את מהפיכת ההתאגדות. גם הם, כמו עובדים רבים בענפים אחרים, מבינים שעבודה מאורגנת היא הדרך לשפר את מעמדם, להיטיב את תנאיהם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי בעזרת ההסתדרות החדשה. להנהלת דקלה אני קורא להכיר בהתאגדות כחוק ולתאם בהקדם פגישה ראשונה לפתיחת המו"מ על הסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי – שייעשה ברוח טובה ובכוונה כנה להביא להצלחת החברה תוך שביעות רצון עובדיה".