שוק ההון    

חדשות רעות לטבע; אקספרס סקריפטס לא תכסה את התרופה שלה נגד מיגרנה

טבע

אקספרס סקריפטס, אחת מחברות ניהול תרופות מרשם הגדולות בארה"ב הודיע כי תתן כיסוי לתרופות נגד מיגרנה החדשות של איליי לילי ואמג'ן ותוציא מכיסוי את התרופה המתחרה של טבע. נמסר כי החלטה התקבלה לאחר ניהול משא ומתן על המחיר עם שלשת החברות.

בתגובה לידיעה יורדת המניה של טבע בכ-2.5% במסחר בתל אביב לשער של 7822 שקל למניה ונסחרת בשווי שוק של כ-80 מיליארד שקל.

ההחלטה מהווה מכה לטבע אשר נמצאת במהלך של ארגון מחדש של החברה ואשר ציפתה לתפוס נתח משמעותי בשוק המיגרנות המוערך במיליארדים רבים של דולרים.

במאי זכתה אמג'ן ושותפתה לשיווק התרופה נוברטיס באישור ה-FDA ל-Aimovig הניתנת בזריקה לטיפול במיגרנה. Ajovy של טבע ו- Emgality של איליי לילי אושרו בספטמבר האחרון. שלשת התרופות, שהוכיחו יעילות משופרת לעומת התרופות מהדור הקודם פועלות באופן דומה – חסימת החלבון הקצר שאחראי על תופעת הכאב. התרופות הדור הקודם  לא מנעות את המחלה, אלא מטפלות בתסמינים.

לפני מספר שבועות נמסר כי  חברת איליי לילי צפויה לקבל אישור שיווקי של התרופה למגרנה שלה, ברחבי אירופה. הוועדה המייעצת לסוכנות התרופות האירופית ממליצה לאשר את שיווק התרופה Emgality של איליי לילי למניעת מיגרנה בחולים שסובלים לפחות מארבעה מקרי מיגרנה בחודש. מכאן, שטבע שקיבלה לאחרונה אישור שיווקי לתרופת המיגרנה, תיכנס לשוק צפוף יותר ותחרותי יותר.בסוף יולי 2018 את אישור השיווק לתרופה Aimovig שמטפלת במגרנה, במדינות אירופה.