תיירות    

חופשה במלטה: יעד זול ונגיש (במיוחד אם יודעים מה לעשות)

מלטה הוא אי זעיר בים התיכון, או ליתר דיוק ארכיפלג של מספר איים. זהו יעד תיירותי שהפך לרלוונטי עבור ישראלים רבים מלפני מספר שנים, ונחשב כיום לאחת ההפתעות הנעימות של מפת התיירות. יש במלטה הכל מהכל: אווירה ים תיכונית, ערים עתיקות (בולטת ביופיה עיר הבירה ולטה), עיירות דייגים אותנטיות, אתרי טבע (דוגמא המערה הכחולה), לגונות שניתן לשוט אליהן וגם חופי ים אטרקטיביים מאד (גם אם חופשה במלטה אינה חופשת בטן גב קלאסית לרוב).

יתרון משמעותי אחר הוא שמלטה מגיעה עם תג מחיר נוח יחסית, אותו ניתן להפוך למשתלם אפילו יותר באמצעות מספר צעדים די בסיסיים. אספנו עבורכם כמה טיפים לחיסכון במהלך טיול במלטה.

טיסות למלטה

טיול במלטה מתחיל עם טיסה המגיע ליעד. טווח המחירים כאן יכול להיות די רחב. לכל אורך השנה, ובעיקר מחוץ לעונת התיירות הרשמית (הקיץ או חגים), אתם עשויים למצוא טיסות הלוך חזור במחירים של כ-300-400 דולרים. בעונות השיא וגם לפעמים מסיבות שלא ידועות לנו – המדיניות של חברת התעופה הספציפית או מצב הכרטיסים במטוס נתון – תראו מחירים גבוהים יותר של כ-700-800 דולר. הממוצע נמצא איפשהו באמצע, בין טווח המחירים הזה, כך שמחיר של כ-500-600 דולר לטיסה למלטה ובחזרה הוא בהחלט הגיוני. גם אם כאמור אפשר לשאוף לרמת מחירים נמוכה יותר.

את המחיר ניתן להוזיל בדרכים שונות. במקרה של טיסות סדירות הרי שבדרך כלל המחיר יתקרב לרף התחתון שלו בהזמנה מוקדמת, שיכולה להיות גם מספר חודשים טרם מועד הטיסה. המחיר יעלה ככל שמועד הטיסה יתקרב. מנגד, בטיסות אחרות (ובעיקר טיסות צ'ארטר) אתם יכולים ליהנות ממחירים נוחים דווקא ברגע האחרון, אפילו בדקה ה-90. משך הטיסה למלטה הוא יחסית קצר – כשעתיים פלוס מינוס – ולכן האופציה של טיסה עם עצירת ביניים פחות רלוונטית כאן. עם זאת אתם יכולים לברר על טיסות עם קונקשן, שיכולות להוזיל עוד את המחיר שלכם. אופציה אחרת הנובעת ממשך הטיסה הקצר היא חיפוש של טיסות הלואו קוסט למיניהן: בטיסה קצרה אפשר להתפשר בדרגת האיכות של הטיסה ולהוזיל תוך כדי את המחיר. ארוחות למשל אינן מצרך חובה במקרה של טיסות למלטה, וזאת להבדיל מיעדים תיירותיים מרוחקים יותר.

מלונות

מטרות השהות שלכם במלטה יכולות להשפיע על המלון שאתם בוחרים בו. למרות שבמלטה אין יותר מדי חופי ים כמו שאנחנו מכירים מישראל (החופים הם סלעיים, אבל עדיין יש נקודות רבות להיכנס למים), כן יש אנשים שמעוניינים לנוח חלק משמעותי מהשהות שלהם, לטבול בבריכת המלון, ליהנות מטיפולי ספא וכדומה. לעומתם, אחרים מעדיפים לחקור את מלטה ולצאת לטיולי יום באיים השונים, כך שעבורם יכול להיות שדרגת המלון יכולה להיות נמוכה יותר. מבחינת דירוג המלונות, בדרך כלל הבחירה היא במלונות של שלושה או ארבעה כוכבים, אם כי מי שרוצה להתפנק באמת יוכל למצוא מלונות יוקרתיים יותר (שתג המחיר שלהם יהיה מן הסתם גבוה יותר).

ברמה הכללית יש לנו חדשות מעודדות נוספות, והן שהמחירים של מלונות במלטה הם ממש לא בשמיים – גם אם ברור שאתם לא יכולים לצפות כאן לרמת מחירים מגוחכת כמו של תאילנד לדוגמא. בבדיקה שביצענו עבורכם לגבי חודש אוגוסט, דרך אתר Booking, ראינו שרוב המלונות מגיעים עם תג מחיר של כ-100-200 אירו ללילה, אם כי יש אופציות זולות יותר וגם יקרות יותר. בהזמנה עצמאית של מלון יכול להיות שיהיה לכם קשה למצוא חדר במספר דו ספרתי של אירו ללילה, אבל כמובן ששווה לנסות. חשוב לבדוק האם יש מבצעים על המלונות במועד ההגעה שלכם, מבצעים שלעיתים מוצגים דווקא באתר האינטרנט של המלון.

טיסה ומלון בנפרד, או חבילת נופש?

השאלה הזו מעסיקה כל אדם שרוצה לערוך טיול במלטה, כמו כמעט בכל יעד אחר. כמו תמיד, אנחנו טוענים שאין לשאלה הזו תשובה חד משמעית. בכל אחד מהמקרים יש משתנים שונים שנכנסים לתוך המשוואה ומשפיעים עליה. יש מקרים בהם בהזמנה של חבילת נופש למלטה תמצאו מחירים אטרקטיביים מאד – מחירים של כ-400-600 דולר לחבילה עם טיסה, מלון טוב והעברות – ולעומת זאת מצבים בהם מחיר חבילת הנופש אינו אטרקטיבי, כך שמומלץ דווקא לתכנן את הטיול עצמאית.

אפשר לטעון כככל שהטיסה שמוצאים היא זולה יותר, כך יכול להיות שלטיול העצמאי יהיה יתרון (מצד שני, ייתכן מצב בו מחיר הטיסה הזול יביא להפחתת מחירה של חבילת הנופש המבוססת על אותה טיסה). אם מגלים שהמלון שרוצים לשהות בו הוא יקר בהזמנה עצמאית, יכול להיות שדווקא דרך דיל משתלם של סוכנות או חברת תיירות תמצאו כאן את ההצעה הזולה יותר. הסיבה היא שחברות התיירות מקיימות פעמים רבות "דילים" על מלונות וגורמים אחרים בעולם התיירות, שמאפשרים להן להוזיל את המחיר של המוצר המוצע בסופו של יום עבור הלקוחות.

כמו מקודם, אנחנו ממליצים לכם לבצע בירורים בכל אחת מהחזיתות האלה ולראות מה משתלם במקרה שלכם עבור טיול במלטה. בעידן האינטרנט הבדיקות האלה באמת לא אמורות לקחת יותר מדי זמן.

אטרקציות ומוקדי עניין

יש לא מעט דרכים לחקור את היופי של מלטה. בהרבה מאד מקרים הליכה רגלית היא הדרך שלכם לחוות את המדינה, כמו למשל בעיר הבירה וולטה (אותה ניתן לחקור בלי להוציא יותר מדי כספים) או בטיילת האטרקטיבית מאד של סלמה או סנט ג'וליאן (אזורים בהם מרוכזים חיי הלילה של מלטה). חלק ממוקדי העניין האחרים מצריכים נסיעה אותה ניתן לעשות באמצעות התחבורה הציבורית – שדי זולה במלטה – למשל הגעה לכפר הדייגים מרסהשלוק או נסיעה למערה הכחולה, בה השייט כמובן כרוך בתשלום. טיול במלטה לא אמור להיות לכן יקר יותר מדי מבחינת האטרקציות על גבי האי המרכזי.

אם אתם רוצים לחקור את האיים הדי מומלצים לביקור של מלטה, לרבות קימונו וגוזו, נתין לבחור בשתי דרכים. הראשונה היא לקחת מעבורת ולטייל בהם עצמאית, מה שלא ממש פשוט לביצוע. האופציה האחרת היא לבצע סיור מודרך / טיול יום לאיים אלה, דרך אחת הסוכנויות הרבות הפזורות ברחבי מלטה. יש כאן וריאציות שונות של טיולים, עם מסלול נקודתי שונה, אבל הרעיון הכללי דווקא דומה. אנחנו ממליצים לכם לבצע השוואת מחירים מסוימת לפני שאתם בוחרים באיזו סוכנות להיעזר. אתם לא צריכים לעשות "דוקטורט", אלא יכולים פשוט לנסות את מזלכם במספר סוכנויות שאתם נתקלים בהן במהלך הטיול. תוכלו לקבל בדרך זו תשובה כללית לגבי האפשרויות, תשובה שתקרב אתכם לעבר ההצעה המשתלמת יותר.

לרשימת מדריכי התיירות המלאה לחצו כאן