חדשות קרנות נאמנות    

חוצפה – מגדל מעלה דמי ניהול בקרן שקלית ל-1.07%, דמי הניהול האלו לא משאירים רווח למשקיעים!

על מה ולמה מעלים מנהלי מגדל קרנות נאמנות את דמי הניהול בקרן הנאמנות –  מגדל דיקלה (00) שקלים ארוכים קרן נאמנות (מספר קרן: 5101571). הקרן הזו מחזיקה באגרות חוב שקליות ארוכות. הקרן הזו הניבה רווחים/ תשואה בשנים האחרונות בעיקר בזכות הריבית היורדת – כשהריבית יורדת אגרות החוב עולות. הקרן הזו עשתה 60% בחמש שנים, 18% בשנה האחרונה וכמעט 5% מתחילת השנה. אבל זהו!

אין עוד מקום לתשואה בקרן הזו – הלימון נסחט עד הסוף, אולי יהיה מצב אבסורדי של ריבית שלילית, אבל גם אם זה יהיה הרווח למשקיעים כתוצאה מעלייה באגרות החוב הוא כבר שולי. המצב הטבעי יותר הוא דווקא היפוך בכיוון הריבית – מתישהו הריבית תתחיל לעלות, ואז בקרן הזו עלולים להיות הפסדי עתק. הסיכון עולה על הסיכוי, ובכל זאת באי איפיקי השקעה אחרים הקרן הזו מנהלת מעל 120 מיליון שקל.

במגדל מנצלים את תשואות העבר, וגם את התשואה המרשימה מתחילת השנה ומעלים את דמי הניהול החל ממחר – דמי הניהול לפני השינוי היו 0.96% והחל מה-16 באפריל דמי הניהול יעלו ל-1.07%. ההיפך, מגדל, דמי הניהול האלו לא משאירים מקום לרווח אצל המחזיקים, אתם צריכים להוריד את דמי הניהול לא לעלות אותם.

אין באמת סיבה למהלך הזה, פשוט אפשר אז מעלים!