חדשות    

חוק מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה – הוראת שעה לשבע שנים בלבד

חוק מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה יהפוך להוראת שעה לשבע שנים בלבד, כך מפרסם גלובס. לאחר מאבק ממושך בין יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ ניסן סלומינסקי ושר האוצר יאיר לפיד על סעיפים בחוק שנועד להעניק פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה ומנע את אישורו, הצליחו השניים להגיע להסכמה.
עם זאת, עדיין לא ברור אם החוק יעלה להצבעה לפני יציאת הכנסת לפגרה ביום רביעי השבוע, נוכח מספר ההסתייגויות העצום העומד על למעלה מ-1,000, כך מדווח גלובס. היום יובא החוק לאישור ועדת הכספים אולם אישורו במליאה לפני אוקטובר עדיין מוטל בספק.
ע"פ גלובס, במסגרת ההבנות שאליהן הגיע לפיד וסלומיאנסקי הוחלט כי במקביל להפיכת חוק מע"מ 0% להוראת שעה ל-7 שנים, גם חוק מחיר המטרה של אורי אריאל, שחתימת שר האוצר עליו הותנתה באישור חוק המע"מ, יהפוך להוראת שעה ל-7 שנים בלבד.
בפגישה שקיימו לפיד וסלומינסקי בצהריים, נכנע שר האוצר לדרישתו של יו"ר ועדת הכספים להפוך את החוק להוראת שעה שתוקפה יהיה לחמש שנים בלבד. מדובר בשינוי בחוק שסלומינסקי התעקש להעביר מתוך הנחה שבמהלך חמש שנים יחול שיפור בשוק הנדל"ן, דבר שיהפוך את החוק למיותר.
"החוק עולה למדינה 3 מיליארד שקל בשנה. לפי כל התוכניות של שר האוצר ושר השיכון, בעוד ארבע שנים המחירים בשוק הנדל"ן ירדו ויגיעו למחירים סבירים, ולכן אין סיבה להשקיע כ"כ הרבה כסף כל שנה. בחישוב מהיר, המדינה תוציא ב-20 שנה 60 מיליארד שקל בגין ההטבה הזו. מדובר בבזבוז כספים אדיר ולכן יש מקום להגביל את הצעת החוק להוראת שעה לחמש שנים בלבד", הסביר סלומינסקי.