מוצרי מזון    

חיים רק פעם אחת, עושים קניות בכל שבוע: השוואת מחירי מעדן יולו

מעדן יולו ( "You Only Live Once" – YOLO) מבית תנובה ממתג עצמו בפרסומות כמעדן החלב האולטימטיבי. "סדרת המעדנים היחידה עם שוקולד אמיתי", אומרת הקריינית בפרסומות של יולו בקול מפתה, ביטוי לכך שהמוצרים מכילים כ-15% שוקולד מעולה. את היולו ניתן למצוא בטעמים שונים, שלא אמורים להשפיע על המחיר שלהם.

אנחנו לא ננסה להכריע כאן האם המחיר של מעדני יולו הוא הוגן ביחס לאיכות שלהם: יש אנשים שסבורים שהאיכות הגבוהה מורגשת בכל ביס, בעוד אחרים יטענו שההבדל ביחס למעדני חלב אחרים (וזולים יותר לרוב) אינם משמעותיים. מה שכן ננסה לעשות עבורכם הוא לאפשר לכם להבין היכן הכי כדאי לרכוש מעדן יולו, בהנחה שיש פערים משמעותיים בין רשתות השיווק השונות בישראל וגם בין סניפים שונים של אותה רשת.

כך ביצענו את הבדיקה

את הבדיקה ערכנו בתאריך 26.6.2017 באמצעות מערכת SuperGET המספקת כלים להשוואת מחירים בסופרמרקטים וכלים לפיתוח. בחרנו יולו בטעם שוקולד חלב (123 גרם), למרות שכאמור לא אמורים להיות הבדלים בין הטעמים השונים. הבדיקה לא כללה את אילת, עקב הפטור ממע"מ. הרשתות שנכללו הן: הרשתות שבחנו הן שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת AM:PM.

מה מצאנו?

מעדן יולו בטעם שוקולד היה זמין בכ-645 סניפים, כשטווח המחירים שראינו התחיל מ-2.9 שקלים והגיע עד ל-4.9 שקלים (אלו לא נראים הבדלים גדולים, אבל מדובר בפערים שיהיו משמעותיים עבור משפחות שמצטיידות במספר מעדני יולו בכל שבוע). המחיר הממוצע היה 4.3 שקלים, מה שאומר שברוב הסניפים המחיר היה קרוב יותר לרף העליון מאשר התחתון. ציפינו למצוא מבצעים על כמויות שונות של מעדנים.

ראשית בדקנו את רשת ויקטורי, כדי לגלות בה מחיר אחיד של 4.1 שקלים. ברשת חצי חינם המחירים נעו בין 3.9 שקלים ל-4.3 שקלים, תלוי בסניף, אבל בכל הסניפים היה מבצע של שלושה מעדני יולו ב-9 שקלים. ברשת טיב טעם התמחור היה גבוה יחסית: הוא התחיל מ-4.4 שקלים והגיע עד ל-4.9 שקלים, סכום השווה לסכום היקר ביותר שמצאנו בבדיקה.

ברשת יוחננוף המחיר השכיח היה 4.2 שקלים, למעט הסניף בנס ציונה (4.5 שקלים) וברמלה (4.9 שקלים). בכל הסניפים היה מבצע של שלושה מעדני יולו בעשרה שקלים. משם המשכנו לרשת יש חסד בה המחיר היה אחיד ועמד על 4.3 שקלים. ביש בשכונה יצטרכו חובבי השוקולד לשלם 4.5 שקלים על מעדן אחד. בארבעה סניפים של מחסני השוק מצאנו את המחיר הזול ביותר בישראל (2.9 שקלים) – סניפי טבריה-הדר, באר שבע-בית אשל, באר שבע-הרכבת וחיפה-נשר. ברוב סניפי הרשת היה המחיר 4.3 שקלים ובמיעוטם המחיר היה כ-3.7-3.9 שקלים. 4.2 שקלים היה תג המחיר בכל סניפי מחסני להב.

ברשת סטופמרקט ראינו שתי קבוצות מחירים: בסניפי חיפה (קסטרא וקריות) היה המחיר 3.5 שקלים, בעוד שבסניפי קניון אם הדרך בבית חירות, קניון ארנ בהרצליה וקיבוץ יגור המחיר עמד על 4.2 שקלים. בפרש מרקט המחיר השכיח היה 3.9 שקלים, אבל היו לא מעט סניפים בהם המחיר היה 4.2 שקלים. במספר מועט של סניפים המחיר היה גבוה יותר מכך, והגיע עד ל-4.9 שקלים. בסניפים בודדים היה מבצע של שלושה מעדני יולו ב-9 או ב-10 שקלים.

התחנה הבאה שלנו הייתה קשת טעמים, שגבתה מחיר של 4.2 שקלים על מעדן יולו ברוב הסניפים ו-3.9 שקלים בשני סניפים בודדים: ראשון לציון-ברשבסקי ויקנעם עילית. במספר סניפים היה מבצע של שלושה מעדני יולו ב-9.90/10.90 שקלים. המחיר ברשת רמי לוי היה 4.2 שקלים, אבל המבצע של שלושה מעדנים בעשרה שקלים חזר גם כאן.

שופרסל אקספרס ושופרסל שלי גבו על מעדן יולו 4.5 שקלים, כשבשופרסל דיל המחיר בכל הסניפים היה זול בעשרים אגורות. ברשת AM:PM המחיר התחיל מ-3.6 שקלים בסניף איילת השחר ו-3.8 שקלים במושב ישרש, בעוד שבשאר הסניפים הטווח המקובל היה 4.1-4.5 שקלים. היו בסניפי הרשת מבצעים שונים: שלושה מעדני יולו ב-11 או 11.5 שקלים, וכן קופון הנחה שהוזיל את מחיר מעדן יולו ל-2.90 שקלים.

הנה טבלה המסכמת את ממצאי הבדיקה שלנו:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 4.1
חצי חינם 3.9-4.3 (בכל הסניפים היה מבצע: 3 מעדני יולו ב-9 שקלים)
טיב טעם 4.4-4.9
יוחננוף 4.2-4.9 (בכל הסניפים היה מבצע: 3 מעדני יולו ב-9 שקלים)
יש חסד (שופרסל) 4.3
יש בשכונה (שופרסל) 4.5
מחסני השוק 2.9-4.3
מחסני להב 4.2
סטופמרקט 3.5-4.2
פרש מרקט 3.9-4.9 (בחלק מהסניפים היה מבצע: 3 מעדני יולו ב-9 שקלים)
קשת טעמים 3.9-4.2 (בחלק מהסניפים היה מבצע: 3 מעדני יולו ב-9.90/10.90 שקלים)
רמי לוי 4.2 (בכל הסניפים היה מבצע: 3 מעדני יולו ב-10 שקלים)
שופרסל אקספרס 4.5
שופרסל דיל 4.3
שופרסל שלי 4.5
AM:PM 3.6-4.5 (היו מבצעים שונים בסניפים: 3 מעדני יולו ב-11 או 11.5 שקלים וכן קופון למעדן יולו ב-2.90 שקלים)

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

להשוואת מחירים נוספות לחצו כאן