חדשות    

אופנהיימר על טבע "תמשיך להיות פעילה במיזוגים והרכישות"

טבע

בסקירה שמפרסם בית ההשקעות בעקבות רכישת Auspex נכתב: "להערכתנו, טבע יכולה לשנות משמעותית את תחזיות הרווח שלה לטווח הקצר על ידי רכישה גדולה בתחום ה-Specialty Pharma"

"אנחנו מעלים את דירוג מניית טבע ל-Outperform עם מחיר יעד של 77$". כך כותבים היום אופנהיימר בסקירה בעקבות ההודעה על רכישת חברת Auspex מאתמול.

לדברי אופנהיימר, ההמלצה מבוססת על מספר גורמים. ראשית, הרכישה מספקת לטבע צבר מוצרים עם פוטנציאל צמיחה גבוה לטווח הארוך, עם דגש על SD-809, הנכס המוביל של Auspex. בנוסף, להנהלת טבע ניסיון רב בתחום הקניין הרוחני והפטנטים, דבר שמספק פוטנציאל לסינרגיות משמעותיות עם Auspex.

אופנהיימר מציינים בנוסף כי Auspex הייתה יעד מבוקש ולכן, הרכישה מלמדת על כך שטבע כבר לא נתפסת כשותף לא מועדף בגזרת המיזוגים והרכישות. "להערכתנו, טבע יכולה לשנות משמעותית את תחזיות הרווח שלה לטווח הקצר על ידי רכישה גדולה בתחום ה-Specialty Pharma", כותבים אופנהיימר בסקירתם.

באופנהיימר מציינים כי טבע הודיעה על רכישת חברת Auspex תמורת 3.5 מיליארד דולר או 101 דולר למנייה, פרמייה של 42% על מחיר הסגירה ב-27 במרץ. הנהלת טבע מעריכה כי הרכישה תתרום להכנסות החברה החל מ-2016 ולרווח הנקי החל מ-2017. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של 2015.

"אנחנו מצפים כי טבע תמשיך להיות פעילה בגזרת המיזוגים והרכישות, עם רכישות קטנות נוספות לחיזוק צבר המוצרים ביחד עם עסקה גדולה יותר המתמקדת בתחומי הגנריקה או המוצרים הממותגים. להערכתנו, לטבע יש מספר יעדים אפשריים לרכישה כזאת, כאשר חברת Mallinckrodt (MNK) עשויה להוות אחד מיעדים אלה", נכתב בסקירה.

"אנו מעלים את המלצתנו בהתבסס על מודל DCF עד לשנת 2020, עם שיעור היוון שנתי של 9%. בנוסף, מחיר היעד מתבסס על מכפיל 14.9 על תחזיות הרווח ב-2016, עדיין מתחת לממוצע חברות דומות בעולם ה-Specialty Pharma", כותבים באופנהיימר.

מניית טבע הפכה בשנה האחרונה לחביבית האנליסטים, וזאת אחרי שנתיים שבהם המניה סיפקה למשקיעים בה תשואה שלילית. התמונה השתנתה בין היתר על רקע מינוי המנכ"ל החדש – ארז ויגודמן, במקומו של ג'רמי לוין.

טבע היא החברה הישראלית הגדולה בעולם, הן מבחינת שווי השוק, הן מבחינת הרווח, ובכלל בפרמטרים רבים אחרים.