שוק ההון    

טבע נערכת למכירת חטיבת מוצרי בריאות האישה

עוד לפני שמתמנה מנכ"ל חדש במקום ארז ויגודמן, מחליט דירקטוריון טבע לפעול כדי להפחית את החוב הגדול – כ-40 מיליארד דולר, שנוצר על רקע רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן.

למידע מפורט על טבע 

על פי דיווח בתקשורת האמריקאית חברת טבע בוחנת אפשרות למכור את חטיבת מוצרי בריאות האישה. המהלך צפוי להניב 2 מיליארד דולר, ולהקל במעט על החוב הגדול.

חטיבה מוצרי בריאות האישה היא חטיבה שבעצם נולדה בטבע עצמה שהחזיקה ופיתחה שורה של מוצרים בתחום, אך הגידול בפעילותה הגיע דרך רכישות. בשנת 2010 רכשה טבע בתמורה לכ-400 מיליון דולר את חטיבת בריאות האישה של מרק סרונו, חברת הבת של Merck KGaA הגרמנית. במקביל ריכזה החטיבה בטבע מוצרים שהגיעו מרכישות אחרות.

הכוונה לממש את התחום היא לא חדשה, בטבע כבר החליטו שלא להתמקד בתחום ולא לפתח מוצרים בתחום לפני כ-3 שנים.

כך או אחרת,  על פי הדיווח טבע משתמשת בבית ההשקעות, של סטנלי מורגן על מנת לאתר רוכש לחטיבה הזו (ואולי לפעילויות נוספות שאינן בליבת העסקים שלה). המכירה עשויה להיות כבר בטווח של החוד שהקרוב.

מהלך כזה, עשוי להפחית את חששות המשקיעים מהמינוף הגבוה של החברה, אך חשוב להדגיש כי מדובר בטיפה בים – 2 מיליארד דולר מתוך חוב של 40 מיליארד דולר זה 5%, לא מכאן תבוא הישועה לחוב של החברה. בפועל, טבע שמייצרת ואמורה להמשיך לייצר תזרים מזומנים של 5-6 מיליארד דולר בשנה, עשויה למכור פעילויות נוספות שאינן בליבת העסקים שלה, כדי להפחית את החוב

לכתבות נוספות בשוק ההון