שוק ההון    

טוגדר נכנסת לשוק הגרמני; רכשה חברה בעלת רישיון למסחר בקנאביס רפואי

תמונה: PIXABAY

בישראל פועלות היום כ-100 חברות בתחום הקנאביס והן לא ממתינות ללגליזיציה בשוק המקומי או לאישורים ליצוא (אם כי אלו יקלו עליהן מאד).

טוגדר, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב,  תחל לפעול בגרמניה בתחום הקנאביס הרפואי לאחר שחתמה על הסכם מפורט לרכישת השליטה בחברה גרמנית, בעלת רישיון למסחר סיטונאי בתרופות נרקוטיות ממשרד הבריאות והרווחה בגרמניה ובין היתר קנאביס רפואי.

המניה של טוגדר עולה בתגובה להודעה בכ-6.3% לשער של 6.9 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של 314 מיליון שקל.

טוגדר תרכוש 50.01% מהחברה הגרמנית תמורת 2 מיליון יורו שתועמד כהלוואה ותוענק לה בהתאם לצרכי החברה הגרמנית ובהתאם להחלטת דירקטוריון החברה הגרמנית. מימון ההלוואה לחברה הגרמנית יבוצע על ידי החברה, בבוא העת, על ידי הנפקת הון או על ידי גיוס חוב. השלמת העסקה כפופה, בין השאר, לביצוע בדיקת נאותות מלאה לחברה הגרמנית בתקופה שלא תעלה על 40 ימי עבודה.

השלמת העיסקה הופך את טוגדר לבעלת שליטה בהפצה של קנאביס רפואי בגרמניה באופן מיידי הן באמצעות הגידולים מהחוות שלה והן מייבוא והפצה של מוצרי קנאביס רפואי המיוצרים על ידי חברות בינלאומיות אחרות.

החברה פועלת מיידית  בכיוון זה, לייבא כ-100 ק"ג של תפרחות מיובשות של קנאביס רפואי מצד שלישי לתוך גרמניה. להערכת החברה, רכישת החברה הגרמנית תאפשר לחברה (בעקיפין) למכור 1 גרם תפרחת מיובשת תמורת 10-12 יורו לגרם ישירות לבתי מרקחת בגרמניה.

כמו כן, החברה הגרמנית מבצעת מחקר ופיתוח של זנים ייחודיים של קנאביס רפואי, אשר הגיעו במקור מהרי ההימלאיה לגרמניה והיא חוקרת את השפעת הזנים שבבעלותה על מחלות שונות במטרה לייצר קניין רוחני ייעודי מבוסס פטנטים.

גרמניה מהווה את אחד השווקים המרכזיים והגדולים של שוק הקנאביס הרפואי העולמי, ורכישת השליטה בחברה הגרמנית תעניק לה יתרון משמעותי אל מול מתחריה ברחבי העולם, תעמיד אותה בשורה אחת עם יצרניות וספקיות הקנאביס הרפואי המובילות בעולם ותסייע לממש אסטרטגיה של יצירת הכנסות ורווחים ממספר טריטוריות ברחבי העולם.

את עסקת הרכישה ליוותה עו"ד חגית ויינשטוק ממשרד ויינשטוק – זהבי המתמחה בשיתופי פעולה ועיסקאות בינלאומיות בשוק הקנאביס

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר: "חתימה על ההסכם המפורט לרכישת החברה הגרמנית ממצבת אותנו בשורה הראשונה של חברות הקנאביס הרפואי הבינלאומיות כיוון שהיא תאפשר לנו לייצר הכנסות בגרמניה וביסוס עוגן  לפעילות מסחרית באירופה. כבר היום אנו פועלים לרכישת קנאביס רפואי מגורמים בינלאומיים באירופה, תוך שימוש ברישיון הייבוא וההפצה של החברה הגרמנית במטרה להפיצו לבתי מרקחת בגרמניה. בנוסף, בכוונתנו לייצר קניין רוחני באמצעות קידום המחקר והפיתוח של החברה הגרמנית, המפתחת זנים ייחודים ובוחנת השפעתם על מחלות שונות. אנו מאמינים כי יצירת ההכנסות והצלחת המחקר והפיתוח של החברה הגרמנית יובילו ליצירת ערך לבעלי המניות של טוגדר".

עו"ד חגית ויינשטוק ממשרד ויינשטוק – זהבי: "העסקה שנחתמה היום מהווה דוגמא ליכולות של החברות הישראליות בשוק הקנאביס. אנו פוגשים מידי יום חברות מכל העולם הפונות ורוצות להיות חלק מההצלחה הזאת. בעקבות החתימה על ההסכם תוכל טוגדר לגדל ולמכור את מוצרי הקנאביס הרפואי שלה בגרמניה ללא הסכמים עם גורמי הפצה אחרים וזוהי בשורה שכן מדובר בחברה ישראלית מתחוםהקנאביס שתהיה בעלת רישיון הפצה בגרמניה".

כחלון מנסה לדחוף את יצוא הקנאביס הרפואי; מנסה להגיע לפשרה עם השר ארדן