מוצרי מזון    

השוואת מחירי חטיף טורטית: זה מה שתשלמו על החטיף המדובר

חטיף טורטית

(הכתבה פורסמה ב-16.5.2017)

הנה כמה דברים שמעניין שתדעו על חטיף טורטית: הוא שווק לראשונה על ידי חברת "עלית" ב-1975, במטרה להילחם בחטיף נוסטלגי אחר בשם "ג'מייקה" (שוקולד עם קרם רום). הטורטית נקרא כך מכיוון שהמבנה שלו מזכיר עוגת שכבות מסוג טורט. זהו חטיף כשר פרווה, וגם טבעוני, שבמהלך השנים פותחו אינספור גרסאות שלו השונות בצורה, בגודל, בסוג החלב ועוד. בעיקר, אתם בטח מודעים לכך שהמוצר נמצא בכותרות כבר שבועות ארוכים, בעקבות סרטון בו תועד האסיר הבטחוני מרואן ברגותי שובר את שביתת הרעב שלו עם החטיף. מעבר להחזרת החטיף לשיח, הודות ל"קמפיין" שבשטראוס (המותג עלית הוא תחת שטראוס גרופ) לא היו יכולים לחלום עליו. בכל רחבי הארץ מדווחים על מכירות מוגברות של טורטית: לא בטוח שברמה שתשנה את שוק השוקולד מהקצה אל הקצה, לאורך הזמן, אבל בצורה בהחלט ראויה לציון.

עם או בלי קשר לברגותי, גם אתם מעוניינים לרכוש חטיף טורטית. אין ספק שהוא זמין מאד כיום, אבל השאלה שנשאלת היא כמה תשלמו עליו. החלטנו לבדוק את זה עבורכם באמצעות מערכת SuperGet המספקת מידע על מחירי מוצרים בסופמרקטים לצד כלי פיתוח. המוצר שבחרנו היה חטיף טורטית "רגיל" (40 גרם), והרשתות שנבדקו הן  שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת .AM:PM הבדיקה נערכה בתאריך 16.5.2017, ולא כללנו בה את מחירי המוצר באילת שיהיו לרוב זולים יותר עקב הפטור ממע"מ.

לקנות טורטית בלי לשבור את הכיס – איפה כדאי?

מהבדיקה עולה שחטיף טורטית זמין מאד ברשתות השיווק – הוא נמצא בדיוק ב-600 סניפים בכל רחבי הארץ, לצד הקיוסקים והפיצוציות בהם ניתן למצוא אותו גם כן (חנויות אלה כמובן לא נכללו בסקירה). ההשוואה הראתה שהחטיף החביב הזה מגיע בטווח מחירים רחב: החל משקל אחד בלבד ועד ל-5.9 שקלים. המחיר הממוצע היה 4.3 שקלים, מה שמלמד אותנו שברוב המקרים המחיר שלו קרוב יותר לרף העליון.

הרשת הראשונה שבדקנו – את הבדיקה עשינו לפי סדר ה-א' ב' – הוא ויקטורי. המחיר הזול ביותר ברשת היה בהזמנה באינטרנט (3.8 שקלים), כשברוב הסניפים הוא עמד על 3.9 שקלים. תושבי תל אביב שחשקה נפשם בטורטית יצטרכו לשלם עליו 4.2 שקלים בסניפי ויקטורי בעיר (אחד העם, סלמה ודיזינגוף). בחצי חינם המחיר היה 5 שקלים, למעט סניף המרכבה בחולון שהיה מעט זול יותר (4.5 שקלים). בחצי חינם היה מבצע במסגרתו ניתן לרכוש שלושה חטיפים של עלית ב-9 שקלים. טווח המחירים ברשת טיב טעם היה רחב יחסית: היו סניפים בהם המחיר של טורטית היה 3.9 שקלים, סניפים בהם הוא היה 5.5 שקלים וסניפים בהם המחיר היה איפשהו באמצע. בכל הרשת היה מבצע על חטיפי השוקולד של עלית, שלושה ב-10 שקלים או שלושה ב-11 שקלים לחברי מועדון סיטי.

הרשת הבאה שבדקנו הייתה יוחננוף, בה החלוקה הייתה די שווה בין סניפים בהם המחיר היה 3.9 שקלים לסניפים בהם המחיר שהוצמד לחטיף טורטית בודד היה 5.4 שקלים. הבדיקה הראתה מבצע על חטיפי השוקולד של עילית ב-15 שקלים, אבל לא נכתב כמה חטיפים (אנחנו מקווים שלפחות ארבעה חטיפים. אחרת המבצע לא ממש משתלם). משם המשכנו במסע הוירטואלי לעבר סניפי יש חסד, בהם מחיר טורטית היה אחיד – 3.5 שקלים. בסניפי יש בשכונה המחיר היה 4.5 שקלים, ובסניפי מחסני השוק 3.9 שקלים. בסניפי מחסני להב מטבע של חמישה שקלים בדיוק היה מצייד אתכם בחטיף הטורטית.

בסניפי סטופמרקט בהם הופיע המוצר היה המחיר שלו יחסית זול: 2.9 שקלים או 3.5 שקלים, עם מבצע של שלושה חטיפי שוקולד של עלית ב-11. שימו לב שאם אתם מעוניינים לרכוש רק טורטית במחירים האלה, המבצע אינו משתלם – מומלץ לשלב את הטורטית עם חטיפים שהמחיר שלהם מעט יקר יותר. בפרש מרקט המחיר הזול ביותר היה בטירת הכרמל (4.6 שקלים) ובגליל ים (4.7 שקלים), אך ברוב הסניפים המחיר היה 4.9 שקלים או 5 שקלים. בסניף הרשת ב-ב' רמז המחיר עמד על 5.5 שקלים. בפינת המבצעים, הוצעו שלושה חטיפי עלית ב-10 או 10.9 שקלים, בהתאם לסניף.

את הסקירה המשכנו עם קשת טעמים, בה מחיר הטורטית היה אחיד – 4.5 שקלים. בחלק מהסניפים היה מבצע של שלושה חטיפי עלית ב-9.90 שקלים. ברוב סניפי רמי לוי המחיר שנגבה היה 4.5 שקלים, אבל במספר לא קטן של סניפים הוא היה זול יותר (3.5 שקלים). לקוחות רמי לוי בבית שמש ובאריאל לא ישמחו לשמוע שהבדיקה הראתה שהם צריכים לשלם יותר על חטיף טורטית – 5 שקלים. המבצע של שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים חזר גם בסניפי רמי לוי.

מה בנוגע לשופרסל? כאן המחירים משתנים בהתאם לתת הרשת. שופרסל אקספרס הציגה מחיר של 4.5 שקלים בכל הסניפים, ומבצע של – ניחשתם נכון – 3 ב-10. בשופרסל דיל עמד המחיר על 3.9 שקלים, כשבחלק קטן מהסניפים היה מבצע של 3 ב-10 ובאתר האינטרנט מבצע של 4 ב-10. ברשת שופרסל שלי, שהיא בדרך כלל יקרה יותר, המחיר היה גבוה יותר בהתאם: 4.5 שקלים לחטיף. בסניף נהריה ברחוב הגעתון, ורק בו, הוצע מבצע של שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים.

ב-AM:PM התמונה הייתה מעניינת. בסניף עינת הוצג מחיר של שקל אחד בלבד – הזול ביותר כמובן בבדיקה – והוא הותיר אותנו תוהים אם מדובר בטעות בנתונים או שמא במבצע אטרקטיבי מאד. בסניפים אחרים המחיר היה 3.3 שקלים, 3.5 שקלים, 3.9 שקלים, 4.5 שקלים (רוב הסניפים), 4.6 שקלים או 5.9 שקלים (המחיר היקר ביותר בישראל). בחלק מהסניפים היה מבצע של שלושה חטיפי עלית ב-11 שקלים, או לחלופין קפה ומאפה/טורטית בחמישה שקלים (לחיילים בלבד).

ממצאי הבדיקה מרוכזים בטבלה הבאה:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 3.8-4.2
חצי חינם 4.5-5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-9 שקלים)
טיב טעם 3.9-5.5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-10/11 שקלים)
יוחננוף 3.9-5.4 (היה מבצע של X חטיפי עלית ב-15 שקלים)
יש חסד (שופרסל) 3.5
יש בשכונה (שופרסל) 4.5
מחסני השוק 3.9
מחסני להב 5
סטופמרקט 2.9-3.5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-11 שקלים)
פרש מרקט 4.6-5.5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-10/10.9 שקלים)
קשת טעמים 4.5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-9.90 שקלים)
רמי לוי 3.5-5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים)
שופרסל אקספרס 4.5 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים)
שופרסל דיל 3.9 (היה מבצע: שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים בחלק קטן מהסניפים, או ארבעה חטיפים ב-10 שקלים באינטרנט)
שופרסל שלי 4.5 (בסניף בודד היה מבצע של שלושה חטיפי עלית ב-10 שקלים)
AM:PM 1-5.9

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

סקירות נוספות:

השוואת מחירי קוקה קולה זירו

השוואת מחירי במבה

השוואת מחירי קוטג