שוק ההון    

טיב טעם – ההכנסות ברבעון השני עלו, הרווח התכווץ

רשת טיב  טעם מדווחת על תוצאות פושרות ברבעון השני של השנה – רווח של 414 אלף שקל על מחזור של 380 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.7 מיליון שקל על מחזור של 312 מיליון שקל ברבעון המקביל. אז נכון שהרווח מוטה כלפי מטה בגלל הוצאות מס גדולות, אבל גם בשורה התפעולית יש הרעה – רווח תפעולי של 5.2 מיליון שקל לעומת 12.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההרעה בשורה התפעולית נובעת בעיקר מגידול בהוצאות המכירה והשיווק שזינקו ב-30% ל-89 מיליון שקל. אמנם היה צפוי גידול משמעותי בהוצאות התפעוליות על רקע הגידול בפעילות (בהמשך לרכישת סניפי עדן), אבל הגידול הזה וכן הגידול בעלות המכר היה גדול מהעלייה במכירות, ומכאן השחיקה ברווחיות.

במחצית הראשונה הרוויחה החברה 1.4 מיליון שקל לעומת רווח של 8.7 מיליון במחצית המקבילה ב-2015, וזאת למרות גידול בהנכסות (בהמשך לרכישת סניפי עדן) מ-591.6 מיליון שקל ל-716.5 מיליון שקל.

הנהלת החברה מדגישה כי בתחום הקמעונאות הגידול בפעילות נובע גם מהגידול האורגני, לצד רכישת הסניפים. המכירה בחנויות הזהות גדלו ב-3.2% במחצית הראשונה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ברבעון השני הגידול הפנימי היה 4% ביחס לתקופה המקבילה. החברה פתחה חנות חדשה ברבעון השני וצופה לפתוח שני סניפים נוספים עד סוף השנה. וביחס לרווחיות הנשחקת מדגישה הנהלת החברה – "החברה נוקטת במספר פעולות לצורך ייעול והטמעת פעילותה של עדן טבע מרקט, אשר פגעה בתוצאות הפעילות של מגזר הקמעונאות בתקופה זו, וצופה כי עדן טבע מרקט תעבור לאיזון עד לתום שנת 2016 ותתרום לרווחיות מגזר הקמעונאות במהלך שנת 2017. החברה סיכמה על השכרה, בשכירות משנה, של סניף מיקסמרקט המצוי ברמת החייל, תל אביב, סניף הפסדי שפגע בתוצאות פעילות המגזר".

ביחס לפעילות הייצור מציינים מנהלי החברה – "בחציון הראשון של שנת 2016 ממשיכה הצמיחה בפעילות מגזר ייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון ומגמת השיפור בתוצאות נמשכת וכפועל יוצא מהמהלכים שננקטו ושעיקרם שינוי בתמהיל המוצרים, התמקדות בשיווק ללקוחות מחוץ לקבוצה והשקעה במערך המכירות והלוגיסטיקה". מכירות המגזר במחצית הראשונה הסתכמו ב-207.9 מיליון שקל גידול של 15% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. רוב הגידול נובע ממכירות ללקוחות חיצוניים, כאשר חלק משמעותי מהמכירות של מגזר הייצור מופנה למגזר הקמעונאות. הרווח הגולמי של המגזר עלה ל-34 מיליון שקל לעומת 31 מיליון במחצית המקבילה. התחום הזה הוא משני לתחום הקמעונאות, אבל הוא מבטא למעשה את הייחוד של טיב טעם על פני הרשתות המתחרות האחרות, ויכולתה לייצר רווחיות גבוה יותר בזכות הסינרגיות האנכיות.

הדוחות של רמי לוי לרבעון השני של 2016