תיירות    

טיול ביער השחור: אגדה שיכולה להתגשם בזול

היער השחור, המתפרס על פני מספר מדינות במערב אירופה, מציע תפאורה מהאגדות. זהו אחד היעדים הבולטים לטיולי משפחות כיום, אם כי גם זוגות או אפיל קבוצות חברים יוכלו להפיק הנאה עצומה בהגעה אליו. הוא מזמין אתכם לטיול בן מספר ימים ופעמים רבות גם שבועות, כולל אתרי טבע (אגמים, קניונים), פעילויות אתגריות לכל בני המשפחה (למשל פארקי חבלים או מגלשות הרים), כפרים ציוריים, מתחמי ספא – והרשימה עוד ארוכה.

מכיוון שמדובר ביעד אירופאי, שנמצא גם בתחומי מדינות שנחשבות ליקרות – שוויץ למשל – יש אנשים שחוששים מעלויות גבוהות מדי של טיול ביער השחור. אם לוקחים בחשבון את הרכב השכור, האטרקציות המרובות, הלינה ועוד נראה שהעלויות גדלות פי כמה. ועדיין, אם יודעים מה לעשות ניתן לחסוך סכומים לא מבוטלים.

טיסות

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא איך להגיע ליער השחור, או למעשה היכן לנחות. יש מספר שדות תעופה שיכולים להיות רלוונטיים מהבחינה הזו, ושהבחירה באחד מהם צפויה להשפיע גם על המחיר שמשלמים. בהרבה מקרים הטיסות הזולות ביותר הן לשדות התעופה של מינכן ושל פרנקפורט בגרמניה, כמו גם ציריך בשוויץ. לכן אפשר לחפש אל היעדים האלה טיסות. הבעיה היא שהמרחק מהה למוקדי העניין העיקריים של היער השחור הוא גבוה יחסית, עם זמן נהיגה של כשלוש-ארבע שעות. שדות התעופה של ציריך ובאזל מציעים מיקום אידיאלי. הם יהיו בדרך כלל מעט יקרים יותר, אבל כן ניתן למצוא אליהן מפעם לפעם טיסות במחירים סבירים. אם בוחרים בטיסה סדירה, כמו זו של אל על, אנחנו ממליצים להזמין כרטיס טיסה מבעוד מועד.

אפשר לחפש את טיסות ה-Low Cost, שבדרך כלל יכללו תנאים די מינימליים של טיסה (אלא אם בוחרים בתוספות שמשדרגות את חוויית הטיסה בתשלום). אופציה אחרת היא למצוא טיסה עם עצירת ביניים ביעד כלשהו במזרח התיכון או באירופה. ניתן לפעמים לחסוך באמצעות שילוב בין מספר שדות תעופה או חברות תעופה אחרות. מחיר סביר של טיסה ליער השחור הוא כ-500-600 דולר הלוך חזור, אך בשיא עונת התיירות המחירים עלולים להיות יקרים מכך ולהגיע גם לכ-700-800 דולר, אפילו יותר. מנגד אתם יכולים למצוא מדי פעם טיסות הלוך ושוב במחירים זולים יותר, בסביבות כ-400 דולר, אבל קחו בחשבון שיש סיכוי גדול שלא תוכלו למצוא טיסות בטווח המחירים הזה.

מועד ההגעה ליער השחור עשוי להשפיע גם כן על המחירים של הטיסות ושל המלונות, התפוסה ואפילו החוויה שמקבלים. בניגוד ליעדים אחרים כאן אנחנו פחות ממליצים לטוס מחוץ לעונה, כי אתם מצפים בטח לפריחה מלאה ולמזג אוויר נוח לטיולים. כן היינו ממליצים לכם לתכנן את הטיול לחודשי הקיץ, גם אם זה יעלה לכם מעט יקר יותר. החודשים יוני (בעיקר אמצע-סוף יוני) ויולי נחשבים לנוחים לטיול, וכך גם חודש אוקטובר בו הטמפרטורות יורדות אבל עדיין ניתן לטייל ברוב הימים. בכל מקרה תצטיידו בבגדים קרים, אגב. חודשי החורף פחות מתאימים לתייר הישראלי, אלא אם הרצון שלכם הוא בחופשת סקי (שגם בה ניתן לחסוך כספים, כפי שתוכלו לקרוא כאן).

לינה

ביער השחור יש מספר רחב מאד של אפשרויות לינה, אבל כן חשוב להקדים ולהזמין מקום לינה מראש – אפילו שבועות או חודשים לפני המועד המתוכנן של הטיסה. יכול להיות שבדרך זו תמצאו דילים משתלמים, אבל בעיקר הסיכויים גדלים שתוכלו לבחור בין מגוון מקומות לינה. בתקופת התיירות ביער השחור המקומות עמוסים מאד, כך שמי שמחכה לרגע האחרון עלול להתקשות במציאת מקום לינה, בטח אם הוא רוצה מחיר סביר.

פתרונות הלינה של היער השחור כוללים מלונות (בעיקר כפריים), צימרים, דירות נופש, חוות משפחתיות ועוד. המחירים יכולים להתחיל ממשהו כמו כ-50-60 אירו ללילה לחדר, אבל גם להגיע לסכום של כ-200-300 אירו ללילה. שימו לב שלא רק המפרט של מקום הלינה משפיע על המחיר אלא גם המיקום שלו. מי שבוחר במלון הממוקם ממש על לב אחד מהאגמים של היער השחור אמנם ייהנה מנוף עוצר נשימה, אבל צפוי לשלם על כך יותר בעשרות אחוזים.

ניתן לבחור מראש מקומות לינה שמאפשרים הכנה עצמאית של אוכל, וזה נפוץ במיוחד אצל משפחות עם ילדים. אם יש מטבחון אמנם צריך לקחת בחשבון עלויות של מצרכי מזון (עם כל הרצון שלכם להביא אתכם הרבה דברים מישראל), אבל החדשות הטובות הן שיש ביער השחור מספיק סופרמרקטים שתג המחיר שלהם סביר. לא תמיד יהיה לכם משתלם יותר לבחור במקום שמציע ארוחות, כאשר רוב המקומות יציעו במקסימום ארוחת בוקר.

השכרת רכב

השכרת רכב היא הדרך הנוחה ביותר ולדעת רבים גם היחידה למעשה לטייל ביער השחור. יכול להיות שהתחבורה הציבורית תהיה זולה יותר, אבל מנגד היא מוגבלת ולא תאפשר לכם להגיע לכל מקום שאתם רוצים בזמן שאתם רוצים. יש בגדול הרבה מאד משתנים המשפיעים על המחיר של הרכב השכור, למשל הקטגוריה שהוא משתייך אליה, סוג הגיר (ידני או אוטומטי), התוספות לרכב ועוד.

יש מספר דרכים לצמצם את העלות של השכרת רכב ביער השחור. רוב הרכבים הם ידניים, ואנחנו ממליצים למי שיכול לחשוב על רכב ידני – המחיר שלו זול בדרך כלל בעשרות אחוזים ביחס לרכב אוטומטי. בחרו ברכב בקטגוריה מספקת לכם ולא יותר מכך, כשמה שאתם יכולים להביא מהבית (לדוגמא מכשיר GPS או מושב בטיחות לילד) תוכלו להביא עמכם. המדינה בה שוכרים את הרכב משפיעה גם כן על המחיר, כאשר שוויץ למשל יותר יקרה מגרמניה. אפשר לטעון שיש כאן טווח די רחב של מחירים, בהתאם לכל הפרמטרים שהבאנו כאן: הוא מתחיל ממשהו כמו עשרים אירו ליום השכרה אבל עשוי להיות יקר מכך פי ארבעה, חמישה או יותר.

כרטיסי ההנחה של היער השחור

ביער השחור מאות אטרקציות, לכל אחת מהן עלות משלה. חלק מהאטרקציות האלה כרוכות בתשלום לא מבוטלים של עשרות אירו, מה שבמצטבר עלול להגיע לסכומים גבוהים מאד. אבל יש דרך לחסוך סכומים נכבדים במהלך טיול ביער השחור, תוך קבלת שקט נפשי בהרבה מובנים: להצטייד באחד מכרטיסי ההנחה של היער השחור. הכרטיס הראשון, הנפוץ יותר ולדעת רבים גם המומלץ מכולם, עונה לשם כרטיס היער השחור (Schwarzwald Card). הכרטיס מקנה כניסה חינם או הנחות על כ-150 אטרקציות בתחומי היער השחור, כולל כאלה שנחשבות לפופולאריות מאד – הגרסה המומלצת שלו למשפחות כוללת את פארק אירופה (ה-אתר התיירותי של היער השחור למשפחות), כך שכבר בהנחה הזו עשויים להפוך את הכרטיס לכדאי. בכרטיס אפשר להשתמש במשך שלושה ימים – לא חייבים שהם יהיה רצופים  – כשבגדול הוא יכול להביא לחיסכון של מאות אירו למשפחה. יש שתי גרסאות של הכרטיס: גרסה עם פארק אירופה שתהיה במחיר של כ-238 אירו למשפחה (שני מבוגרים ושלושה ילדים), כ-68 אירו למבוגר וכ-57 אירו לילד. אם בוחרים בגרסה ללא פארק אירופה המחירים יורדים בערך פי שניים. מומלץ לעבור על רשימת האטרקציות של הכרטיס לפני הרכישה. אם אתם מתכוונים לבקר או לעשות את חלק מהאטרקציות שבו, הרכישה כבר עשויה להפוך לכדאית.

כרטיס היער השחור הגבוה/האדום (HochSchwarzwald Card) הוא כרטיס שמקבלים ב"חינם" אם לנים יותר משתי לילות באחד המקומות ביער השחור שמקיימים עימו הסדר. את ה"חינם" שמנו במרכאות כי ברוב המקרים עלות היער השחור מגולמת במחיר הלינה במקומות אלה, שהופכת ליקרה יותר. הוא כולל כ-60 אטרקציות, חלקן מוצלחות מאד. לא בטוח שהיינו ממליצים לכם לחפש במיוחד מקום לינה שמספק את כרטיס היער השחור הגבוה, אבל אם אתם כן מצטיידים בכרטיס הוא יוכל לסייע לכם בחיסכון.

לרשימת מדריכי התיירות המלאה לחצו כאן