שוק ההון    

טילריי, חברת הקנאביס הקנדית כבר שווה 20 מיליארד דולר – זה מנופח

מניית יצרנית הקנביס הקנדית טילריי זינקה היום בוול סטריט ב-40%, על רקע אישור ליבוא מריחאונה שקיבלה החברה אתמול וראיון של המנכ"ל ברנדן קנדי שפורסם בארה"ב. מנכ"ל טילריי קנדי אמר ל-CNBC כי חברות התרופות הגדולות בעולם צריכות להתחיל לחשוב על שיתוף פעולה עם יצרניות קנביס על מנת "לגדר את ההשקעות שלהן.  קנביס הוא תחליף, בין היתר, למשככי כאבים ואם אתה משקיע בחברת תרופות או שאתה חברה בתחום הזה עליך לגדר את הסיכון שנעוץ בתחליפי הקנביס

"זה נכון גם בקשר לחברות מזון ומשקאות".

על רקע הראיון ואישור הייבוא, זינקה המנייה לשיא של 300 דולר – שווי של כמעט 30 מיליארד דולר, לפני שנרגעה למחיר של 214 דולר – שווי של כ-20 מיליארד דולר.

כך או אחרת, יצרנית הקנביס אורורה זינקה השבוע ב-50% במסחר בקנדה לאחר שסוכנות הידיעות הקנדית דיווחה כי קוקה קולה נמצאת במגעים עם החברה לפיתוח של סדרת משקאות המבוססים על מריחואנה.

טילריי, שכמו מניות קנביס אחרות הפכה גם היא ללהיט בקרב המשקיעים, קיבלה אתמול אישור ממינהל האכיפה נגד סמים ליבא מריחואנה לארה"ב עבור מחקר רפואי. החברה גם מסרה אתמול כי תעבוד יחד עם אוניברסיטת קליפורניה ומרכז סן דייגו למחקר קנביס על מנת לבחון את ההיבטים הנוגעים לבטיחות ויעילות של שימוש במריחואנה בהפרעות נוירולוגיות.