תיירות    

טיסה ישירה לדרום אמריקה – מהר יותר וזול יותר

בשורה לטסים לדרום אמריקה. חברת התעופה הדרום-אמריקאית LATAM תחל להפעיל בדצמבר 2018 קו תעופה ישיר יחיד בין ישראל לבין ברזיל וצ'ילה. משרד התיירות הודיע הערב כי נחתם הסכם לאחר מו"מ שארך שנה וחצי  – למה כל כך הרבה זמן? ברגע שמדובר על הטבה לנוסעים, על מחירים נמוכים יותר משמעותית מכל אפשרות אחרת,  אז צריך להזדרז. אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם לא.

הקו יחל לפעול ב-12 בדצמבר ומחירי כרטיס בו יחלו מ-999 דולר. בימים ראשון, שלישי וחמישי תצא טיסה מנתב"ג, תעצור בסאו פאולו ותמשיך לבירת צ'ילה, סנטיאגו. בימים שני, רביעי ושבת הטיסה תמריא מסנטיאגו, תעבור בסאו פאולו ותמשיך לנתב"ג. המחיר זול בלפחות 20% מהמחירים הנוכחיים.

משך הטיסה יהיה 11 שעות – כ-3.5 שעות פחות ממשך הטיסות הישירות שהציעה אל על בעבר בין תל אביב לסאו פאולו. קיצור זמן הטיסה יתאפשר ככל הנראה בזכות מעבר מעל  מדינות באפריקה שעד כה טיסות מישראל לא חלפו מעליהן.

החברה המפעילה –  LATAM הוקמה ב-2012 כתוצאה ממיזוג של שתי חברות תעופה דרום אמריקאיות ותיקות: LAN הצ'יליאנית, שנוסדה ב-1929 ו-TAM הברזילאית, שנוסדה ב-1976. החברה מפעילה טיסות רבות מדרום אמריקה ליעדים בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, מזרח אסיה ודרום אפריקה.

על פי נתוני משרד התיירות, בחודשיים הראשונים של 2018 נרשם זינוק אדיר של 90% בכניסות תיירים מברזיל לעומת התקופה המקבילה ב-2016. ב-2017 הגיעו לישראל כ-55 אלף תיירים מברזיל. כמו כן, מדווחים ממשרד התיירות כי מסקר שערך המשרד עולה כי תייר ברזילאי שוהה בישראל 10 לילות בממוצע ומוציא כ-1,900 דולר בביקורו – הרבה יותר מתייר "ממוצע". עוד עולה מהס'ר כי מעט יותר משליש מהתיירים מברזיל הגיעו למטרות צליינות.

"פתיחת הקו הישיר מברזיל לישראל היא הישג משמעותי והמשך ישיר למדיניות לפתיחת שווקי תיירות חדשים לישראל", אמר, על רקע פתיחת הקו, שר התיירות, יריב לוין. "הקו החדש בהמשך לקווים חדשים שפתחנו בזמן האחרון, יקצר את הדרך לאלפי המטיילים הישראלים הפוקדים את מדינות דרום אמריקה ויוזיל משמעותית את עלות ההגעה".

מנכ"ל LATAM, ג'רום קאדייר, אמר כי "באמצעות הטיסה החדשה לתל-אביב נהפוך לחברה היחידה שתספק טיסה לישראל מהאזור. מדובר בשירות מיוחד עבור נוסעים מאמריקה הלטינית. תיירים מברזיל, ארגנטינה וצ'ילה, לדוגמה, יוכלו עכשיו להגיע לישראל בקלות בזכות הקו החדש".