שוק ההון    

טלרד – האטה במכירות בצפון אמריקה; ה-EBITDA ירד ב-20% ל-2.4 מיליון שקל

טלרד נטוורקס מדווחת על ירידה בהכנסות וברווחיות כתוצאה מהאטה במכירות בצפון אמריקה.

ההכנסות של טלרד ברבעון השני הסתכמו בכ-34.3 מיליון דולר, לעומת כ-36.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הנקי ירד ברבעון השני בכ-45% ל-845 אלף דולר, לעומת רווח של כ-1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

ההכנסות בתחום תשתיות תקשורת ו-IT הסתכמו ברבעון השני בכ-18.8 מיליון דולר, לעומת כ-19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

ההכנסות בתחום המוצרים, הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת בכ-15.4 מיליון דולר, לעומת כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.6 מיליון דולר, לעומת כ-2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017.

ה-EBITDA הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

מהחברה נמסר כי נכן לסיום הרבעון צבר ההזמנות מלקוחות בשני תחומי הפעילות עומד על כ-79.2 מיליון דולר, לעומת צבר הזמנות שעמד על כ-59.6 מיליון דולר בסוף 2017 ולעומת צבר הזמנות של כ-61.1 מיליון דולר נכון בסוף הרבעון המקביל ב-2017.

 ביולי 2017 דיווחה החברה כי מגלקום, חברה בת של החברה, זכתה במכרז של עיריית הרצליה, המוערך בכ-11 מיליון שקל. המכרז הוא לאספקה, התקנה, הפעלה ותחזוקה של מערכות טלוויזיה במעגל סגור, מערכות שליטה ובקרה, פריסת תשתיות תקשורת וסיבים אופטיים במסגרת פרוייקט "עיר חכמה".  באותו החודש חתמה מגלקום גם על הסכם עם משרד הביטחון לביצוע עבודות אספקה, התקנה ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים בבסיסי צה"ל, בהיקף של כ-60 מיליון שקל לשנה.

רן בוקשפן, מנכ"ל טלרד נטוורקס אמר לאחר פרסום הדו"חות: "הפעילות של טלרד בישראל ובדרום אמריקה רווחית וצומחת, ומנגד התוצאות של המחצית הראשונה לשנת 2018 מושפעות לרעה מההאטה במכירות בצפון אמריקה בתחום המוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת. ההאטה נובעת בעיקר כתוצאה מעיכובים בסיום תכנית הקצאת התדרים החדשה אך גם מהתגברות התחרות בתחום זה בארה"ב. במקביל יש בתחום זה באפריקה ובאירופה צמיחה ואנחנו מתמודדים על מספר פרויקטים בהיקף משמעותי. לדוגמא, לאחרונה זכינו בפרויקט בצ'כיה לפרישת רשת תקשורת." בוקשפן המשיך ואמר כי "אנו עדים להמשך התרחבות בפעילות בתחום תשתיות התקשורת וה-IT בישראל, ולאחרונה דיווחנו על זכיה בפרויקטים משמעותיים, ביניהם הסכם עם משרד הביטחון והקמת מערכת 'עיר חכמה' בהרצליה. בדרום אמריקה אנו נמצאים בתנופה בפעילות וברבעון השני החברה החלה בביצוע פרויקט תחזוקה למשך תקופה של 3 שנים עבור מפעיל תקשורת גדול בצ'ילה."

בוקשפן הוסיף כי: "במהלך התקופה המשיכה החברה ביישום תהליך התייעלות בתחום המוצרים וזאת בעיקר בשל ההאטה בארה"ב, כאשר עיקר ההתייעלות כללה צמצום מצבת כוח אדם במטרה להתאים את מבנה ההוצאות ולשפר את הרווחיות. מהלך זה יביא להקטנת הוצאות החברה בכ-4 מיליון דולר בשנה הקרובה".

טלרד פועלת בשני מגזרי פעילות עיקריים – אספקת פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת בכ-80 מדינות בעולם, וכן בתחום של הקמת תשתיות תקשורת ו-IT בישראל לכ -1,000 לקוחות.