שוק ההון    

טסלה נחקרת על ידי ה-FBI; חשד שניפחה תחזיות ייצור של מודל 3

עמדת טעינה חשמלית של טסלה

ההתנהלות של אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה גרמה בזמו האחרון ללא מעט הרמת גבות מצד המשקיעים. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי ה-FBI מנהל חקירה נגד החברה. ב-FBI בודקים האם טסלה הטעתה את המשקיעים על ידי ניפוח נתוני הייצור של מודל 3 של החברה. בעיתון דווח כי סוכנים פדראלים נפגשו עם עובדים לשערבר בטסלה על מנת לברר איתם את החשדות.

מטסלה נמסר עי החברה מסרה מסמכים מרצונה החופשי למשרד המשפטים בחקירה שהתנהלה בתחלית השנה ומאז לא התבקשה למסור חומרים נוספים.

למרות הדיווחים על החקירה מניית טסלה סיימה את המסחר אתמול בנאסד"ק בעלייה של כ-5%.

השבוע דיווחה טסלה על רווח של כ-300 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. בסיכום שבועי עלתה המניה בכ-27%.

מודל 3 של טסלה נחשב לחלק קריטי בתוכניותיה של טסלה כחלק מפנייתה ש טסלה גם ללקוחות רגילים ולא רק לרכני רכבי יוקרה. בתחילת 2017 הודיע החברה כי תרחיב את קצב הייתור של מודל 3 ל-5 אלף מכוניות בשבוע עד סוף השנה.

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי ב-FBI בודקים האם תחזיות הייצור שפירסמה טסלה היו גבוהות מיכולות היצור שלה שהיו ידועות לחברה בעת פרסום ההודעה.קרמן מונטז, דובר טסלה אמר כי: "החברה לא הסתירה את הקושי שבעמידה ביעדי הייצור ובהגברת ייצור מודל . בסופו של דבר, בעקבות קשיים שלא יכולנו לחזות, הצלחנו לעמוד ביעדי הייצור באיחור של ששה חודשים"

לפני כחודש הגיעו אלון מאסק וטסלה הגיעו לפשרה עם ה-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית). על פי הפשרה ישלמו טסלה ומאסק ישלמו 40 מיליון דולר,מאסק יפרוש מתפקידו כיו"ר והעניין שבו נחשד מאסק – הטיית משקיעים, ייסגר אבל מאסק יישאר מנכ"ל החברה. הפשרה הזו הביאה לסיומה סאגה מוזרה שהחלה לפני כחודש – מאסק הודיע דרך טוויטר כי הוא מתכוון להפוך את טסלה לפרטית ויש לו מספיק מימון כדי לרכוש את מניות טסלה בבורסה. מאסק לא הודיע באופן הנדרש לרגולטורים על אירוע מהותי בחברה, וב-SEC חקרו את העניין והחליטוו לתבוע אותו ואת טסלה על הטעיית משקיעים.

המלצה על טסלה; המניה מזנקת 12%