חדשות    

יאנדקס השיקה את שירות המוניות – תחום לגט ולרקסי

מונית

יאנגו, שירות המוניות של יאנדקס הרוסית, נכנס לפעילות בימים האחרונים. החברה העלתה בשבוע שעבר את אפליקציית הנסיעות  שלה לחנויות גוגל ואפל במהדורה עברית – והודיעה שהאפליקציה תהיה רלבנטית לא רק בתל אביב, אלא גם בערים נוספות כמו חיפה, נתניה, אשקלון ואשדוד.

אלו חדשות טובות לתחרות – האפליקציה של גט שולטת בשוק, והעלויות שלה לצרכן – לנוסע, וגם לנהג המונית, משמעותיות מאוד. הבעיה שכדי ללחוץ באמת על המחירים, האפליקציות הנוספות צריכיות לקחת נתח שוק גדול – גם בנהגי המוניות שיתחברו לשירות, וגם בצרכנים הסופיים/ הנוסעים במוניות. אם הצרכן לא יקבל מבחר גדול של מוניות שיבטיח לו הזמנה מהירה, הוא לא יעבור מהשירות של גט לשירותים אחרים.

עם זאת, בשעות העומס, ובימים מסוימים – כמו בימי חמישי בערב, קשה להשיג מונית. על רקע זה, הושקה יאנגו ועל פי ראיונות עם מנהליה בתקשורת, היא מעוניינת לתפוס נתח שוק משמעותי.

השירות של יאנגו הושק בפינלנד ובחוף השנהב, וישראל היא המדינה השלישית בה מושקת האפליקציה.

בעולם השירות של יאנגו מאפשר גם שיתוף נסיעות. מדובר על המודל של אובר (אובר X) שלפיו נהגים יכולים לקחת אנשים ממקום למקום ולקבל על זה כסף. במילים אחרות, כל אחד יכול להיות נהג מונית. המצב הזה אגב, פוגע מאוד בפרנסה של נהגי המוניות במקומות שבהם אובר פועלת – בניו יורק, השכר של נהגי המוניות ירד בעקבות אובר (ומספר המתאבדים בקרב נהגי המוניות עלה).

בארץ, משרד התחבורה לא אישר את השירות הזה, גם ובעיקר כתוצאה מלחץ של נהגי המוניות.

 

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות

RAXI – אפליקציית הזמנת מוניות ללא עמלה