שוק ההון    

יוניטרוניקס – רווח של 2 מיליון שקל; פימי שוקלת פיצול הפעילות

חיים שני, מייסד ומנכ"ל יוניטרוניקס

יוניטרוניקס, הנשלטת על ידי קרן פימי, מדווחת על מעבר לרווח ברבעון השני של כ-2 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

בתוך כך מדווחת החברה כי פימי שוקלת לפצל את פעילותה ולהעביר את תחום הפתרונות האוטומטיים לחברה אחות. ביוניטרוניקס מסבירים כי הפיצול יאפשר מיקוד ניהולי בפעילות הבקרים לצד חברה נפרדת וממוקדת בתחום החניונים האוטומטיים – תחום צומח במיוחד.

ההכנסות של יוניטרוניקס, שנסחרת בבורסה בשווי של 300 מיליון שקל,  גדלו ב-25% ל- 50.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-40.6 מיליון שקל שנרשמו ברבעון המקביל ב-2017.

פיצול – אמור להציף ערך לחברה

מתחילת 2018 דיווחה יוניטרוניקס על ארבעה הסכמים משמעותיים, שלושה מהם להקמת חניונים רובוטיים בארה"ב בהיקף מצטבר של 97.2 מיליון שקל וכן הסכם להקמת מערכת אחסון אוטונומית עבור לקוח בישראל בהיקף של 12.5 מיליון שקל.

הכנסות מגזר המוצרים הסתכמו ברבעון השני בכ-34.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 30.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות מגזר פתרונות אוטומטיים הסתכמו ברבעון השני ב-16 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות המגזר נובע בעיקר מהתקדמות הפרויקטים אותם מבצעת החברה ושנמצאים בהקמה.

הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נובע הן מהשיפור בתחום הפתרונות האוטומטיים והן מהמשך מגמת הצמיחה בתחום המוצרים.הרווח הגולמי ברבעון השני של 2018 הסתכם לכ-18.7 מיליון שקל, כ-36.8% מההכנסות, גידול של 63% בהשוואה לכ-11.5 מיליון שקל, כ-28.3% מההכנסות, ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 הסתכם לכ-4.3 מיליון שקל, זינוק של 380% לעומת רווח תפעולי של כ-0.9 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. הרווח התפעולי המתואם בניכוי הוצאות כלליות משותפות שלא יוחסו למגזרים, הסתכם הרבעון ב-8.2 מיליון שקל, כ-16% מסך ההכנסות.

חיים שני, מייסד ומנכ"ל יוניטרוניקס, אמר לאחר פרסום התוצאות: "דוחות הרבעון השני משקפים צמיחה משמעותית של החברה כתוצאה מפעילות שיווקית מוגברת הן בתחום המוצרים והן בתחום הפתרונות האוטומטיים. צמיחה זו מלווה בתהליכי התייעלות בתחומי הייצור והתפעול אשר מאפשרים לחברה להגדיל ולהרחיב את ההשקעות בפעילויות השיווק, תוך שיפור מתמיד ברווחיות החברה וברווח הנקי.

צבר של 100 מיליון שקל

המערכת הרובוטית החדשה שלנו עבור חניונים רובוטיים זוכה לעניין רב בקרב יזמים ומפעילי חניונים בארה"ב ושלושת ההסכמים עליהם חתמנו השנה בארה"ב, בהיקף מצטבר של קרוב ל-100 מיליון שקל, מעידים על העניין הרב שמגלים לקוחות פוטנציאלים והביקוש הגובר לאימוץ המערכת.

ברבעון השני אנו מדווחים על רווחיות תפעולית במגזר זה, המהווה מנוע צמיחה מרכזי של החברה.

במקביל, הרווחיות של יוניטרוניקס במגזר המוצרים הגיעה הרבעון לכ-22% מסך הכנסות המגזר הודות לפעילויות בהן נקטנו להוזלת עלויות ייצור, וזאת מבלי לפגוע בצמיחת הכנסות המגזר שהגיע להכנסות שיא ברבעון הנוכחי. אין ספק שגם מגזר זה מראה צמיחה משמעותית.

הצמיחה והשיפור ברווחיות מחזקים את איתנותה הפיננסית של החברה ואת יכולתה להמשיך ולהרחיב את הפעילות בצפון אמריקה הן במגזר המוצרים והן במגזר הפתרונות האוטומטיים, ולמצב את יוניטרוניקס כשחקן מוביל שיהיה מועמד טבעי לאינטגרציה עם רכבים אוטונומיים ויאפשר למקסם עוד יותר את הפוטנציאל הקיים במגזר זה.

על מנת לאפשר לכל מגזר פעילות להמשיך ולצמוח באופן מיטבי, ולאור השוני המהותי הן באופי הפעילות של כל מגזר והן בבשלות התפעולית-ארגונית שלו, החלטנו לבחון את פיצול פעילויות החברה כך שתחום פעילות הפתרונות האוטומטיים (המבוצע באמצעות החברה ובאמצעות חברת בת) יעבור לחברת אחות.

היה והתנאים לפיצול יבשילו והפיצול יתקיים, החברה מאמינה כי הוא יאפשר לפעילות הבקרים הנותרת בחברה מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה הרלוונטיים, העמקת הפעילות בשווקי המטרה, שיפור ברווחיות, בתזרים המזומנים ובכלל המדדים הפיננסיים, וכן מיצוב מתאים יותר של החברה בשוק ההון כחברה רווחית לאורך זמן עם אפשרות לחלק דיבידנדים.

כמו כן אנחנו מאמינים כי לפעילות הפתרונות האוטומטיים שתפוצל לחברה אחות, יתאפשר ביתר קלות לייצב ולמקד את ההנהלה שלה, להתמקד בשוק האמריקאי ובביסוס מעמדה כמובילת השוק, לגייס הון להאצת הצמיחה ככל שיידרש, להגיע לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ולמצבה בשוק ההון כחברת צמיחה טכנולוגית פורצת דרך ומובילה.

נכון להיום אין לנו כל ודאות באשר לאופן ביצוע הפיצול, מועדו, תנאיו, ואף אין כלל וודאות כי הפיצול האמור יצא אל הפועל. בכל מקרה, ולאור הצורך בתשקיף ורישום למסחר בבורסה, הפיצול כאמור כפוף לאישורים הדרושים על פי דין, ובכלל זה לאישור הפחתת הון מבית המשפט, החלטה סופית של דירקטוריון החברה וכן לקבלת היתר רשות ניירות ערך ואישור הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ לרישום למסחר של ניירות הערך החברה המתפצלת ואישור רשות המיסים".