חדשות    

"כדי להוזיל את מחירי הדירות – יש לגרום להוזלה של התשומות המרכיבות את מחיר הדירה"

פרויקט דירות

סגן נשיא ההתאחדות בכנס קבלני מחוז דן ונתניה: "2014 גרמה לי להתגעגע לפוליטיקה הישנה"

בסוף השבוע האחרון נערך הכנס השנתי של ארגון הקבלנים מחוז דן בשיתוף עם ארגון הקבלנים נתניה. הכנס נערך בהשתתפות ראש עריית טבריה מר יוסי בן דוד, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן מר משה נחום, יו"ר ארגון הקבלנים נתניה מר רפי זנזורי, יושבי ראש הארגונים השונים הפרוסים ברחבי הארץ, שלל מרצים וכמובן מעל ל-300 קבלנים, חברי הארגונים.

בימים שאחרי קריסת חוק מעמ 0% ואי וודאות כללית לגבי ענף הנדל"ן, התכנסה הצמרת הניהולית והמקצועית של קבלני מחוז דן, כאשר הדיונים על העתיד וההתמודדות עם המצב הנוכחי בלטו ברוב הנאומים והשיחות.

סגן נשיא ויו"ר אגף יזמות ובנייה של התאחדות בוני הארץ, מר רוני בריק, אמר בנאומו: " קיבלנו בשנתיים האחרונות שר בינוי ושיכון שהדבר היחיד שהוא עשה במשרדו היה לדאוג לעמותות הבניה ביהודה ושומרון ולשנות את שם המשרד". בריק התייחס גם לשינויים ברפורמה בענף הבנייה ואמר כי "הבעיה העיקרית היא שהוועדות מפחדות מעצמן. כל הפקידים מחליטים לא להחליט ולא לקחת אחריות". בריק סיכם את דבריו כאשר ציין כי "יש בחירות במרץ, אחרי זה יש חגים, צריך להעביר תקציב מדינה ואז יש את פגרת הכנסת ומכאן שהתקופה הנוכחית היא עוד תקופה של חוסר וודאות".

משה נחום, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן, אמר בהתייחסו ליוקר הדיור ולזכות הבסיסית של אדם לרכוש דירה: "על מנת לבצע הורדה אמיתית ולאורך זמן  במחירי הדירות יש לגרום להוזלה של התשומות המרכיבות את מחיר הדירה ולא לסמוך רק  על מוכנותם  של קבלנים וייזמים לוותר על רווחיהם והשקעותיהם  ". נחום פירט ואמר כי "ניתן לעשות זאת ע"י הקצאת קרקע במחירים הוגנים, במיוחד לזוגות צעירים וחסרי דיור, הקטנת המיסוי הכבד על הענף, הקצאת הון וערבויות לענף הבניה במחיר ראוי, הגדלת היצע כוח עבודה זר בענף, הפחתת המסוי על יבוא עובדים, קיצור הליכי רישוי ומתן תעודות אכלוס, בחינה מדוקדקת וחשיבה זהירה ואחראית לגבי הסטנדרטים הנדרשים לדירות מגורים. בהשוואת מחיר הדירה היום למחיר הדירה בשנות השבעים הראה נחום שרק התוספות מאז  1970 הנובעות מהיטלי השבחה, מע"מ, בנייה ירוקה, וליווי בנקאי מגיעים לכ-600 אלף ₪ ושקולים לכ 60 משכורות ממוצעות. ".

יו"ר ארגון הקבלנים נתניה, מר רפי זנזורי, התייחס בדבריו לנושא חוק מעמ 0%. "הכרזות הממשלה בשנה האחרונה הובילו לבלבול גדול בקרב הקונים שלא ידעו האם לרכוש או לחכות ונכון לעכשיו, אני לא מאמין שתחול ירידה כלשהי במחירים, אלא ההפך, מאמין שנראה עלייה במחירים באיזורי הביקוש".