חדשות    

יו"ר דירקטוריון חדש לחב' טבע – בפרופ' יצחק פטרבורג

טבע

טבע תעשיות פרמצבטיות  הודיעה היום כי דירקטוריון החברה בחר בפרופ' יצחק פטרבורג כיושב ראש. תקופת כהונתו תחל ב-1 בינואר 2015. פרופ' פטרבורג, חבר בדירקטוריון מ- 2012, ולפני כן בין 2009-2010, יחליף את ד"ר פיליפ פרוסט, שהודיע בעבר על כוונתו לפרוש מתפקיד יושב הראש עד סוף השנה. ד"ר פרוסט גם הודיע לדירקטוריון החברה כי הוא לא יעמיד עצמו לבחירה מחדש כחבר דירקטוריון באסיפת בעלי המניות השנתית הקרובה.

בנוסף, הדירקטוריון מינה את ד"ר סול ג'. בארר כחבר דירקטוריון, גם כן החל מ- 1 בינואר, 2015. הדירקטוריון נשאר מחויב להצהרותיו הקודמות בדבר גודלו והרכבו של הדירקטוריון.

"לאחר חיפוש בינלאומי נרחב, הדירקטוריון החליט שיצחק הוא המתאים ביותר לספק את המנהיגות והחזון להם אנו זקוקים בכדי לחזק את מעמדה של טבע כשחקנית גלובלית בתעשיית הפרמצבטיקה," אמר ד"ר פרוסט. "ניסיונו העשיר והבנתו המעמיקה לגבי טבע והפוטנציאל הגלום בה, כמו גם ניסיונו בניהול מערכות בריאות גדולות, הופכים את יצחק לבחירה מצוינת להחליף אותי כיושב ראש בעיתוי זה של השינוי שהחברה עוברת לקראת העתיד."

"דירקטוריון החברה מודה לד"ר פרוסט על התרומה, התובנות והמחויבות שלו לטבע במהלך תקופה זו של צמיחה והזדמנויות חדשות עבור החברה", אמר פרופ' פטרבורג. "אני גאה להכנס לתפקיד יושב הראש, ושמח על ההזדמנות לעבוד כתף אל כתף עם הדירקטוריון, כולל הנשיא והמנכ"ל, ארז ויגודמן ועם צוות ההנהלה כולו, כדי להמשיך ליצור ערך עבור בעלי המניות, תוך הרחבת הגישה לשירותי בריאות איכותיים ברחבי העולם."

"אני גם שמח על כך שד"ר סול בארר יצטרף לדירקטוריון ויתרום לנו ממומחיותו יוצאת הדופן בתחום הפרמצבטיקה הגלובלית," הוסיף פרופ' פטרבורג. "הדירקטוריון הגדיר את הרכבו כעדיפות, כפי שהוכח עם הצטרפותו של סול, וכן של ז'אן-מישל חלפון מוקדם יותר השנה."

פרטים ביוגרפיים של פרופ' יצחק פטרבורג: פרופסור יצחק פטרבורג הצטרף מחדש לדירקטוריון של טבע ב-2012. הוא כיהן כסמנכ"ל בכיר בטבע בתחום מוצרים ממותגים גלובליים, והיה אחראי על התרופות הייחודיות, מו"פ וניהול צבר המוצרים בין השנים 2010-2011, וזאת לאחר שכיהן כחבר בדירקטוריון של טבע בשנים 2009-2010.

פרופסור פטרבורג כיהן בין השנים 2003-2005 כנשיא ומנכ"ל חברת סלקום ישראל בע"מ, חברת טלקומוניקציה מובילה בישראל. בין השנים 1997-2002, הוא כיהן כמנכ"ל שירותי בריאות כללית, קופת החולים המובילה בישראל, הנחשבת לשנייה בגודלה מסוגה בעולם, אשר מספקת שירותי בריאות מקיפים ל-55% מאוכלוסיית ישראל עם יותר מ-1,500 מרפאות מרכזיות ומשניות ו-14 בתי חולים, עם כ-45,000 עובדים. הוא הוביל את הדיגיטיזציה של שירותי קופ"ח כללית, כולל 100% כיסוי EHR (רשומות רפואיות אלקטרוניות) והטמעת אחת המערכות הראשונות בעולם לשיתוף מידע רפואי, וכן היה חלוץ בתחום שירותי רפואה בתקשורת מרחוק בישראל. בין השנים 2000-2002 הוא כיהן כחבר בדירקטוריון של International Federation of Health Plans (iFHP) וכסגן יו"ר בדירקטוריון של International Association de la Mutualite (AIM). בין השנים 1990 ל-1997, הוא החזיק במספר תפקידי ניהול בתחום שירותי הבריאות, כולל מנכ"ל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע. הוא מכהן כיום כחבר בדירקטוריון חברת Rosetta Genomics Ltd..

פרופסור פטרבורג קיבל תואר רפואי (M.D) מבית הספר לרפואה הדסה ב-1977 ובעל הסמכה בתחום רפואת ילדים וניהול שירותי בריאות. פרופסור פטרבורג קיבל דוקטורט בניהול שירותי בריאות מאוניברסיטת קולומביה ב-1987 ותואר שני (M.Sc) במערכות מידע מבית הספר לכלכלה של לונדון (LSE) ב-1991. בין השנים 2009-2010 הוא כיהן כעמית בכיר במכון מילקן. בימים אלה, הוא מכהן כפרופסור בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון.