חדשות קרנות נאמנות    

ילין לפידות ממזגת שתי קרנות; דמי הניהול בקרן הנקלטת יופחתו ל-0.42%

ילין לפידות – ניהול קרנות נאמנות מדווחת על כוונה למזג את שתי הקרנות ילין לפידות (00) שקלית ללא מניות (מספר קרן: 5119524) עם הקרן ילין לפידות (00) שקלית 1-4 שנים (מספר קרן: 5117296). המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 31.08.2015, או במועד אחר, כפי שיוחלט על ידי מנהל הקרן בכפוף להוראות הדין, עליו יודיע מנהל הקרן.

אופן המיזוג: מיזוג קרן הנאמנות "ילין לפידות (00) שקלית ללא מניות" (הקרן הנקלטת) לתוך קרן הנאמנות "ילין לפידות (00) שקלית 1-4 שנים" (הקרן הקולטת). למען הסר ספק יובהר, כי לאחר מועד המיזוג הקרן הנקלטת איננה קיימת עוד. מנהל הקרן יעביר את נכסי הקרן הנקלטת לחשבון הקרן הקולטת, וימיר את היחידות בקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת. כתוצאה מהמיזוג, לא יחול שינוי במספר היחידות ובשוויין של היחידות בידי מי שהחזיק ביחידות הקרן הקולטת. כל מחזיק ביחידות בקרן הנקלטת יקבל, במועד המיזוג, יחידות בקרן הקולטת ששוויין הכספי כשווי היחידות שהחזיק ערב המיזוג בקרן הנקלטת. במועד המיזוג יפקע הסכם הקרן של הקרן הנקלטת ולא יהיה לו תוקף עוד. היחידות בקרן הנקלטת יבוטלו במועד המיזוג, ולא ניתן יהיה עוד לפדותן. נאמני הקרנות המתמזגות יפקחו על ביצוע המיזוג. המיזוג כפוף לקבלת אישור מרשות המיסים בישראל.

דמי הניהול בקרן ילין לפידות (00) שקלית ללא מניות (הנקלטת) עמדו לפני המיזוג על 0.70%.
דמי הניהול בקרן הקרן ילין לפידות (00) שקלית 1-4 שנים (הקולטת) עמדו לפני המיזוג על 0.42%.
מכאן, שמשמעות מיזוג הקרנות הינה הפחתת דמי הניהול עבור בעלי הקרן הנקלטת מ-0.7% ל-0.42%.

להלן עיקרי מדיניות ההשקעות של הקרן הקולטת:
נכסי הקרן יהיו רק הנכסים המפורטים להלן, כולם או חלקם: אגרות חוב לא צמודות נקובות בש"ח (לרבות מלוות ממשלתיים לא צמודים נקובים בש"ח ותעודות חוב לא צמודות נקובות בש"ח) (להלן ביחד: "אג"ח שקליות"), אופציות על אגרות חוב כאמור, אופציות על שער הריבית השקלית, מזומנים בש"ח ופיקדונות בש"ח לזמן קצוב ובלבד שלפחות 50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיו חשופים לאג"ח שקלי ממשלתי. משך החיים הממוצע של תיק האג"ח השקליות שיוחזקו בקרן לא יפחת משנה ולא יעלה על ארבע שנים.  הקרן לא תיצור חשיפה למניות.  הקרן לא תיצור חשיפה למט"ח. הקרן לא תיצור חשיפה לאג"ח שאינו בדירוג השקעה. השווי הכולל של ניירות ערך חוץ, יחידות של קרנות חוץ ומטבע חוץ, בתוספת החשיפה לנכס בסיס הנסחר בחו"ל באמצעות פעילות בנגזרים בבורסות בחו"ל לא יעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן. יתרת נכסי הקרן תושקע על פי שיקול דעתו המוחלט של מנהל הקרן.