חדשות    

יפו מתעוררת? אושר פרוייקט התחדשות עירונית ומקודמת שכונה חדשה עם 1,600 דירות

פרוייקט התחדשות עירונית בשכונת עג'מי ביפו אושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב יפו. התוכנית, אותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל,  כוללת בנייתן של 200 דירות חדשות ושיפוצן של 100 דירות.

התוכנית כוללת את מבני השיכון במתחם קדם. היא תאפשר עיבוי ותוספת קומות במבנים קיימים וכן בינוי חדש.

התכנית גובשה בשיתוף עם ציבור הדיירים במתחם במטרה להשאיר את האוכלוסייה הקיימת במקומה, לשפר את איכות הדיור שלהם ולהגדים את היצע הדיור לטובת בני המקום. התכנית תאפשר חידוש ושיפור תשתיות, שיפור מצבם הפיזי של מבני השיכון, רכישת הדיור הציבורי, והגדלת מלאי הדירות ביפו.

המבנים במתחם, אשר נבנו לפני כ-40 שנה, נמצאים במצב לא טוב. המתחם מאוכלס ברובו בתושבים מהמגזר הערבי, כמחציתם מהדיירים הם דיירי הדיור הציבורי והשאר בעלי דירות פרטיים.

מיקומו של הפרוייקט הוא בצמוד לפארק קדרון ובקרבת חוף הים ומאפשר נגישות לשטחי ציבור פתוחים עבור הדיירים. בצמידות למתחם נמצא מגרש בגודל של 1.5 דונם המיועד למבנה ציבור.

עיריית תל אביב מתכוונת לצאת גם בהגרלה לפרוייקט ראשון של דיור בר השגה עבור הקהילה הערבית ביפו. הפרוייקט נמצא ברחוב מיכאלאנג'לו, כולל 28 דירות המיועדות למכירה לזכאים, בהתאם לקריטריונים שתקבע העירייה.

בנוסף, מקדמות העירייה ורשות מקרקעי ישראל תכנון ושיווק למתחם "מכבי יפו" – שכונה חדשה בעיר, שתכלול כ-1,600 יחידות דיור במסגרת תכנית מחיר למשתכן, חלקן ייועדו לתושבי יפו בלבד וכמו כן תכלול התכנית 120 דירות אשר יוקצו לטובת דיור שיתופי חברתי.