חדשות    

תביעה יצוגית ב-55 מיליון ש"ח נגד הפניקס בביטוחי מנהלים לפנסיה

התביעה עוסקת בכך שלנשים מבוטחות, תגמולי ביטוח בעת הגיען לגיל הפרישה הא נמוך יותר מזה של גברים מבוטחים, בשל תוחלת החיים הארוכה של הנשים למרות תשלומי ריסק זהה

תביעה הוגשה כנגד הפניקס חברה לביטוח בע"מ ובצידו בקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית בבית הדין האזורי בחיפה. במקביל הגישה התובעת בקשה להעברת הדיון בתביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

עניינה של תביעה זו, לטענת התובעת, בכך שהפניקס ביטוח, קבעה בפוליסות ביטוח מנהלים כי מקדם הגימלה (סכום הגימלה החודשית לכל 10,000 ש"ח שנצברו בפוליסה במשך השנים) לפיו ישולמו לנשים מבוטחות תגמולי ביטוח בעת הגיען לגיל הפרישה יהיה נמוך יותר מזה של גברים מבוטחים, בשל תוחלת החיים הארוכה של הנשים ואולם מנגד גבתה וגובה הפניקס ביטוח מהנשים המבוטחות פרמיית ריסק זהה לזו שהיא גובה מגברים, חרף העובדה כי שיעורי התמותה של הנשים נמוכים בהרבה מאלו של הגברים.

הקבוצה אותה מבקשת התובעת לייצג כהגדרתה הינה, כלל הנשים שבוטחו על ידי הפניקס ביטוח בפוליסות מהסוג הנדון בתביעה בהיותן עובדות שכירות ושחובת תשלום הביטוח חלה על המבוטחת ומעבידה.

הנזק הכולל לכלל חברות הקבוצה הוערך על ידי התובעת בסך של כ-44.5 מיליון ש"ח וזאת בגין גבייה עודפת ממבוטחות "פעילות" (על פני שבע שנים), ובתוספת של 25% בגין פוליסות שנפדו או שהמבוטחות נפטרו, הוערך הנזק הכולל של הקבוצה על ידי התובעת בסך של כ-55 מיליון ש"ח (על פני שבע שנים). עילות התביעה הנטענות הינן, בין היתר, הפליה ובפרט הפליה מגדרית, "תנאי מקפח" בחוזה אחיד, הפרת חובת תום הלב, ועשיית עושר ולא במשפט.

הסעדים העיקריים המבוקשים על ידי התובעת הינם, בין היתר, לקבוע את בטלות ההפליה, להורות להפניקס ביטוח להשיב לחברות הקבוצה כל זכיה שבאה לה בעקבות ההפליה; לחייב את הפניקס ביטוח בתשלום גמול לתובעת ובשכר טרחה לבא כוחה.

בשלב זה, הפניקס ביטוח לומדת את פרטי התביעה, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית, ואם תאושר, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתה.