חדשות    

ישראכרט – הלוואות של 1.8 מיליארד שקל לציבור; הריבית – 8.1%

כרטיס אשראי

ישראכרט – הלוואות של 1.8 מיליארד שקל לציבור; הריבית – 8.1%  – ריבית לכאורה גבוה, ועדיין ישראכרט רק הולכת ומגדילה את היקף האשראי הצרכני. 

כתבנו כאן על הדרך המהירה, אך היקרה לקבל אשראי – דרך חברות כרטיסי האשראי, וכמובן שזה גם בולט בדוחות הכספיים של החברות האלו. ולמרות המימון היקר, הציבור נוהר לקבל עוד ועוד…

מדוחות ישראכרט לרבעון הראשון של השנה עולה כי היקף ההלוואות שניתנו לציבור מסתכם ב-1.8 מיליארד שקל – עלייה של 12% לעומת סוף 2016 (סוף הרבעון הקודם)  ועלייה של מעל 60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד – הפעילות הזו (אשראי צרכני) היא מנוע הצמיחה הדומיננטי של החברה, כשבשאר הפעילויות נרשמה עלייה מתונה ואף ירידה.

בתחום המסורתי – פעילות כרטיסי האשראי רשמה החברה היקף פעילות של 32 מיליארד שקל, עלייה של כ-8% מהרבעון המקביל בשנה הקודמת, עם זאת – בגלל צמצום מרווחי הסליקה הרווחיות של תחום כרטיסי האשראי ירדה מעט. נכון לסוף הרבעון הראשון קיימים כ-4.7 מיליון כרטיסי אשראי.

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-492 מיליון שקל – גידול של כ-6% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-71 מיליון שקל, אך בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם הרווח ב-69 מיליון שקל – עלייה של 12% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

ישראכרט נשלטת על ידי בנק הפועלים ומנוהלת על ידי רון וקסלר.


מדריכי הלוואות:

הלוואות חברתיות – מה זה? האם כדאי?

הלוואות מקרנות פנסיה וקופות גמל – יתרונות וחסרונות