שוק ההון    

ישראמקו – הכנסות של 158 מיליון דולר ממכירת גז; ה-EBITDA עלתה ב-6.5% ל-117 מיליון דולר

קידוח גז ימי

ההכנסות של ישראמקו ממכירת גז וקונדנסט ברבעון הסתכמו בכ-158 מיליון דולר בהשוואה לכ-143 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-10.5% הנובע בעיקרו מעליה של כ-9% בכמויות הגז הטבעי שנמכרו במהלך הרבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-Ebitda ברבעון השלישי הסתכם לסך של כ-117 מיליון דולר, גידול של כ-6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

רווחי השותפות ברבעון השלישי הסתכמו לסך של כ-91 מיליון דולר , גידול של כ-4.6% בהשוואה ל- 87 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווחי השותפות נובע בעיקרו מגידול בהכנסות ממכירת גז עקב גידול בכמות הגז שנמכרה ומקיטון בהוצאות המימון שקוזזו חלקית מגידול בהוצאות תמלוג לצד קשור (בעקבות הפרשה בגין עליה בשיעור התמלוג לאחר מועד החזר ההשקעה).

תעודות ההשתתפות של ישראמקו עולות כעת בבורסה של תל אביב בכ-1.9% לשער של 42.5 אגורות המשקף לשותפות שווי של כ-5.5 מיליאר שקל.

לשותפות ישראמקו 28.75% במאגר תמר בו רזרבות גז כוללות שמועררכות בב-8.7 BCM.

עלות הפקת הגז והקונדנסט (הכוללת בעיקר את עלויות הפעלת פלטפורמת ההפקה, עלויות ביטוחים ושכר עבודה במאגר תמר) שנמכרו ברבעון הסתכמה לכ-7 מיליון דולר בהשוואה לכ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-101 מיליון דולר בהשוואה לכ-97 מיליון דולר, גידול של כ-4.2% הנובע בעיקרו מעליה בכמות הגז שנמכרה במהלך הרבעון, וזאת על אף הגידול בהוצאות תמלוג לצד קשור (בעקבות הפרשה בגין עליה בשיעור התמלוג לאחר מועד החזר ההשקעה).

ערן סער, מנכ"ל ישראמקו: "אנו שמחים לסכם רבעון חזק בו נרשם שיא ברווח הנקי לצד צמיחה בהכנסות וגידול בשאר הפרמטרים התפעוליים. אנו ממשיכים לקדם את הפעילות בשוק המקומי לאור העלייה הצפויה בביקושים בשנים הקרובות בעיקר בשל קידום הרפורמה במשק החשמל וההפחתה הצפויה בשימוש בפחם. כמו כן, אנו ממשיכים לפעול לפיתוח שווקים חדשים נוספים, בדגש על מצרים וירדן. שותפי תמר פועלים לבחינת החלופות והשלמת ההסדרים הנדרשים להבטחת השימוש בתשתיות ההולכה למצרים אשר יאפשרו הזרמת הגז ומימושו של הסכם ייצוא הגז הטבעי לחברת דולפינוס המצרית בהיקף כולל של כ-32 BCM במהלך שנת 2019".