חדשות    

יש לך הרבה עוקבים? אמזון רוצה אותך

להבדיל מתוכנית השותפים אנשי אמזון בודקים  את התוכן שהמשווק מפרסם ואת מספר העוקבים. ומעניקה עמלות רק על מוצרים שנמכרו

לפי מגזין ה"ביזנס אינסיידר" דלף מסמך פנימי מחברת אמזון ובו ההחלטה להעלות הילוך בכל מה שקשור לפרסום דרך משפיעי רשת  ומובילי דעה.

אמזון החליטה למקד את הפרסום באמצעות  ניצול הכוח של משפיעי רשת ומובילי דעה-  כלומר אנשים שיש להם הרבה עוקבים, ושהקהל שלהם סומך עליהם . כעת התוכנית פתוחה לכולם ומציעה למשפיעי רשת ומובילי דעה עם מספר עוקבים גדול ועמוד פייסבוק, ערוץ יוטיוב, טוויטר או אפילו אינסטגרם פעיל להירשם לתוכנית החדשה שלה, לקבל עמוד ובו  כל המוצרים שמשפיע ברשת ממליץ עליהם ולפרסם אותם בפלטפורמות בהן הוא פעיל.

אלו יכולים להיות סלבריטאים או מומחים בתחומם. אמזון צופה כמובן שמובילי דעה יעודדו את הקהל שלהם לרכוש דרכם מוצרים שמשווקים דרך האתר, ושגם יכתבו ביקורות על מוצרים שונים כדי להגדיל את הטראפיק .

, התנאים של תוכנת המשפיענים נוקשים מתוכנית השותפים, וכל בקשת הצטרפות נבחנת על ידי אנשי אמזון שבודקים הן את התוכן שהמשווק מפרסם וכמובן את מספר העוקבים שלו. בשיטה זו החברה מתגמלת רק על קניית מוצר ולא על עצם ההפניה העמלה תהיה בין אחוז אחד עבור מכירת משחקי וידאו וקונסולות עד עמלה של עשרה אחוזים ממחיר המוצר עבור מותג האופנה הפרטי של אמזון ומוצרי טיפוח יוקרתיים.

איך השיטה עובדת

אמזון מבקשת מהמשווק לבחור מוצר שירצה לקדם ועליו ירצה להמליץ. הוא מקבל קישור, וכך החברה יכולה לעקוב אחר אותם אנשים שהתעניינו באותו מוצר בעקבות ההמלצה שלו .

בישראל אומנם יש כמה משווקים שנכנסו למשחק, אבל עיקר ההכנסות הוא מארצות הברית. חלק מהם טענו כי אפשר להגיע להכנסה שנתית של שלושים ושישה אלף דולרים בשנה או יותר. המסתייגים מהתוכנית אומרים שהאחוזים שאפשר להרוויח על כל מוצר הם עד אחוז מסוים אך יש כל מיני סייגים והגבלות שמקטינות את אחוז הרווח על כל מכירה. לקונים חשוב לזכור  שלא כל המוצרים נמכרים בארץ ונוסו על ידי המשווקים בסופו של דבר, המלצות של אנשים שאתם סומכים עליהם אינן תחליף לבדיקות שלכם את המוצרים. .

מהם הרגלי הצריכה ברשת השנה