חדשות    

כחלון מנסה לדחוף את יצוא הקנאביס הרפואי; מנסה להגיע לפשרה עם השר ארדן

משרד האוצר מנסה לקדם את יצוא הקנביס מישראל. דווח כי שר האוצר משה כחלון מציע לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, פשרה בנושא על פיה יתמוך כחלון בחקיקה שתעניק לארדן סמכויות פיקוח על תעשיית הקנאביס והוא מצידו יאשר באופו מידי את יצוא הקנביס מישראל.

על פי הדיווח, כחלון שלח מכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן ובו הוא טוען כי ארדן מונע דיון בממשלה בעניין אישור יצוא הקנביס ומעכב בכך את השתלבותה של ישראל בשוק הקטנביס הרפואי העולמי.

במכתב מאשים כחלון את ארדן כי הוא פוגע  "בכלכלת ישראל, בציבור החקלאים ובתעשייה המקומית". כחלון טוען עוד כי דרישתו של ארדן לקבל סמכויות לפני תחילת היצוא נועדה "לבלום את התהליך לתקופה בלתי מוגבלת בזמן".

ההערכות בקרב המקורבים לשוק הקנאביס הרפואי היא שהיקף היצוא בתחום הזה עשוי להגיע ל-2 עד 3 מיליארד שקל לשנה.

בבורסה בתל אביב פועלות מספר חברות הפועלות בתחום הקנאביס הרפואי ובשנה האחרונה אף הוקמו קרנות נאמנות המאפשרות השקעה בתחום. קרן עוקבות אחרי מדדים בתחום הקנאביס  של בית ההשקעות IBI (מנוטרלת ולא מנוטרלת דולר), קרן מנוהלת של איילון, וכעת גם קרן של בית ההשקעות סלע.

בין החברות הפועלות בתחום ונסחרות בבורסה בתל אביב ניתן למנות את טוגדר, מדיוי, פרוטאולוג'יקס, נקסט ג'ן, די פארם, ואינטרקיור שלפני מספר שבועות דווח כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מונה לתפקיד היו"ר הפעיל שלה.