חדשות    

כחלון נפגש עם פלוג: "לאחר הקמת הממשלה תוקם ועדה לבחינת אפשרות הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים"

שר האוצר המיועד מר משה כחלון ונגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג נפגשו היום בבנק ישראל בירושלים לפגישת עבודה ראשונה

שר האוצר המיועד מר משה כחלון ונגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג נפגשו היום בבנק ישראל בירושלים לפגישת עבודה ראשונה. בנק ישראל מדווח כי השניים שוחחו אודות מגוון נושאים הרלוונטיים לכלכלת ישראל, וביניהם אתגרי המדיניות הפיסקלית, הצורך בהגברת הפריון והפחתת יוקר המחיה, צעדים להגברת התחרות במערכת הפיננסית, ועוד.

על פי הודעת בנק ישראל שפורסמה בתום פגישתם של כחלון ופלוג, סוכם בין השניים כי "לאחר הקמת הממשלה תוקם ועדה שתבחן דרכים לקידום התחרות באשראי למשקי בית ולעסקים קטנים, ובכלל זה את הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים". בנוסף מסר בנק ישראל כי "בישיבה סוכם להמשיך ולשמר את הקשר ואת שיתוף הפעולה, החיוני להצלחת המדיניות הכלכלית".

מס על הפנסיה – כחלון מתכוון לבטל את תקרת הפטור על הפנסיה

כזכור, מאז תחילת מערכת הבחירות מבטיח כחלון כי "יעשה לבנקים את אשר עשה לשוק הסלולר בישראל", ובין היתר המהלכים כוללים הפרדה של חברות האשראי מהבנקים. בהיוודע תוצאות הבחירות בחודש מרץ, נרשמו ירידות במניות הבנקים בעקבות האמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא עשוי לייעד לכחלון את תיק האוצר.

בנוסף לסקטור הבנקים, מפזר שר האוצר המיועד משה כחלון הבטחות מרחיקות לכת גם באשר לשוק הנדל"ן. בסוף השבוע אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "מס רכישה בסך 20% יהיה גבוה מדי". דבריו נאמרו על רקע ידיעות שנפוצו בכלי התקשורת לפיהן הוא מתכוון להעלות את מס הרכישה לדירות להשקיעה ל-20%. כחלון מבקש מהציבור להמתין ולא להאמין לכל מספר שנזרק בתקשורת.