שוק ההון    

כיל בחוזה גדול בסין; מחיר האשלג עלה

רביב צולר, מנכ"ל כיל

כיל שמנוהלת על ידי רביב צולר, תספק לקוחות בסין אשלג  בהיקף של מעל 900 אלף טון, עם אופציה להגדלת האספקת ב-375 אלף טון נוספים. המחיר יהיה 290 דולר לטון – גבוה בכ-15% לעומת המחיר בחוזים קודמים עם הסינים. האספקה תהיה עד ליוני 2019.

לפני כחודשיים דיווחה כיל כי תספק ללקוח בהודו אשלג בהיקף של 775 אלף טון עד יוני 2019 (הרחבה כאן).  המחיר נקבע על 290 דולר, ואז העריכו האנליסטים כי המחיר הזה יהיה תקף גם לעסקאות בסין.

החוזים האלו הן ברווחיות גבוהה יותר מבעבר וצפוי כי הרווח בתחום האשלג יגדל ברבעונים הקרובים.

מניית כיל על רקע החוזים האלו ועל רקע השיפור בתוצאות זינקה בחודשים האחרונים ב-30% (מאז פרסום הדוחות לרבעון קודם), ובמקביל האנליסטים המכסים את מניית החברה ממשיכים להאמין במניה – בנק ההשקעות סיטי פרסם לאחרונה המלצה "קניה" על המניה ובו הוא הדגיש כי כיל היא האטרקטיבית מבין מניות הסקטור. "כיל נהנית מעלויות הפקה הנמוכות בסקטור בתחומי האשלג והברום ויש לה גם פעילות חזקה בתחום המוצרים הייחודיים בתחום הכימיקלים, ציינו האנליסטים והוסיפו – "בתחום האשלג נרשמה עלייה חדה במחירים בשנה האחרונה וזה השתקף במחירים של העסקאות שנחתמו לאחרונה. נראה כי הפעילות העולמית תמשיך במגמת התאוששות.  בתחום הברום כיל נהנית מצמצום בהיצע העולמי, בעיקר קשיים באספקה בסין".

מחירי האשלג עולים ומניית כיל מזנקת

כיל בחוזה גדול בהודו – אספקת אשלג בהיקף של 160 מיליון דולר

כמה באמת הרוויחה כיל ברבעון השני?