חדשות    

כלכלני בנק אגוד ממליצים לממש רווחים במניות ולהשקיע באג"ח חו"ל

כלכלני בנק אגוד ממליצים השבוע שורה של שינויים בתיק ההשקעות: לממש חלק מהרווחים בשוק המניות ולהסיט 2% מהאחזקה במניות בתיק השקעות מייצג, לטובת השקעה באג"ח חו"ל. במקביל, ממליץ הבנק להסיט 3% מההשקעה במזומן לאג"ח חו"ל. עוד הם ממליצים להקצות 5% מהתיק, המושקע בסחורות, לזהב. ביחס לשוק המט"ח מעריכים באגוד כי התנודתיות בזירת המט"ח צפויה להימשך בטווח הקצר.

שוק המניות: "על רקע העליות המרשימות בשוקי המניות בעולם מזה תקופה ורמות המחירים בהן נסחרים המדדים בעולם, אנו ממליצים על מימוש חלק מהרווחים, תוך צמצום החשיפה המנייתית בתיק מייצג מ-23% ל-21%", כותבים כלכלני הבנק בסקירה השבועית. "אנו מעבירים 2% מהתיק, המושקעים במניות חו"ל, לטובת אג"ח חו"ל. בתיק הספקולטיבי חשיפת המניות המומלצת נותרת ללא שינוי – 38%. להערכתנו, רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם צפויה להימשך ולתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי. אנו ממשיכים בהמלצתנו על חשיפה מנייתית בתיקי הלקוחות בשילוב עם מזומן ופיקדונות". באגוד ממליצים להשקיע 40% מחלק המנייתי בתיק בשוק המניות הישראלי והיתר בחו"ל, בחלוקה הבאה: ארה"ב 48%  גוש האירו 30% (בדגש על חברות גלובאליות), אסיה ללא יפאן – 10% ,יפאן 7% ואנגליה – 5%.

שוק האג"ח: באגוד מציינים כי "השבוע התכווץ קצת המרווח השלילי בין אג"ח ישראל וארה"ב, מ- 0.33%- (מינוס) ל- 0.23%-. על אף הירידה הקלה במרווח, הוא כנראה יישאר שלילי בטווח הנראה לעין. יתרה מכך, ניתן למצוא בארה"ב גם אגרות חוב קונצרניות בדירוגים סביב הדירוג של מדינת ישראל (A) בתשואות גבוהות יותר. השילוב הזה של עודף תשואה בארה"ב, יחד עם דולר נמוך יחסית לתקופה האחרונה, מאפשר לשקול להזיז קצת כספים לכיוון אג"ח בחו"ל, בדגש על ארה"ב, גם בתיק הסולידי. אנו מעבירים השבוע 2% ממניות חו"ל ו- 3% מהנזילות לאג"ח בארה"ב (יחד 5%). בתיק הספקולטיבי אנו מגדילים את האחזקה באג"ח חו"ל ב- 2% נוספים ובסה"כ ,7% גם באגרות High Yield". באגוד ממליצים להחזיק באג"ח חול באמצעות תעודות סל יעודיות בחו"ל או קרנות ישראליות המשקיעות באג"ח בחו"ל, כאשר מי שאינו מעוניין בחשיפה לדולר יכול לעשות זאת דרך קרנות מנוטרלות מטבע. המח"מ המומלץ הוא סביב 4-5 שנים. החשיפה המומלצת לאג"ח ממשלתי היא 16%, גם בתיק מייצג וגם  בתיק ספקולטיבי, במשקל שווה בין שקלי לצמוד. החשיפה המומלצת באג"ח קונצרני עומדת על 16%, הן בתיק סולידי והן בתיק ספקולטיבי, במח"מ ממוצע של עד 3 שנים בעדיפות לאגרות איכותיות יותר (מבחינת דירוג ובטחונות).

שוק המט"ח: "לאחר תקופה של כחודשיים שבהן נחלש הדולר מול המטבעות המרכזיים, חזר הדולר למגמת ההתחזקות, בעיקר לנוכח התבטאות של בכיר בבנק המרכזי על הגברת קצב רכישות האג"ח", כותבים כלכלני הבנק. "נתוני המאקרו שפורסמו בשבוע האחרון בארה"ב היו מעורבים. מפרוטוקול פגישת הפד עולה כי רק מעטים מחברי הוועדה סבורים שהנתונים הכלכליים ישתפרו ויצדיקו העלאת ריבית כבר ביוני. להערכתנו, בטווח הקצר צפויה להימשך התנודתיות בזירת המט"ח, למרות הגברת קצב רכישות האג"ח, אם כי בטווח הארוך, כפי שציינו בשבוע שעבר, צפוי הדולר להתחזק מול המטבעות המרכזיים ובעיקר מול האירו. נקודת תמיכה לדולר מול השקל נמצאת ב- 3.80 שקל לדולר ונקודת ההתנגדות היא 4.053 שקל לדולר.