שוק ההון    

כלכלני לאומי – מוצאים בדו"ח של פרטנר גם נקודות חיוביות

"פרטנר פרסמה תוצאות חלשות לרבעון, אך בהתאם לצפי שלנו". כך כותב היום גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, בעקבות תוצאות הרבעון השני. דטנר טוען כי בדו"ח מספר נקודות חיוביות אשר יתמכו במניה בעתיד  למרות הירידה של 32% ב-EBITDA .

בשורה התחתונה, כותבים כלכלני לאומי, תוצאות הרבעון מראים כי פרטנר מתמודדת לא רע עם האתגרים של שוק התקשורת. להערכתם היא הצליחה לגייס כמות מכובדת של מנויי טלוויזיה, וגם מגדילה את מנויי הפוסט פייד בסלולר, וזאת תוך שמירה על רמת ההוצאות וחוב נמוך.  

בתחום הסלולאר, מספר המנויים ירד ב-32 אלף, ירידה משמעותית גדולה יותר בהשוואה לרבעונים הקודמים, מה שניתן להסביר על ידי כניסת אקספון לשוק באפריל. עם זאת, מספר מנויי הפוסט פייד המשיך לעלות, וגדל ב 9  אלף.

ה-ARPU ירד בשקל אחד בהשוואה לרבעון הקודם, אם כי החברה מדווחת כי הירידה נבעה מהפרשה חד פעמית. ה-ARPU המתואם עמד על 59 שקל, עלייה של שקל מול הרבעון הקודם. ההכנסות משירותי סלולר בנטרול הפרשה זו ירדו 6% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר ברבעון הראשון הם ירדו ב-4.7%. לדעת כלכלני לאומי מדובר בתוצאה סבירה בהתחשב בכניסת אקספון לשוק.

במגזר התקשורת הנייחת הציגה החברה גידול של 9% בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת בשל הגידול במנויי טלוויזיה. החברה דיווחה על 83 אלף מנויי טלוויזיה בסוף הרבעון. היא גם מדווחת על מעל 100 אלף מנויים נכון להיום, כאשר מדובר בגידול בקצב הגיוס. כמו כן, פרטנר מדווחת כי היא הגיעה למעל 170 אלף בתי אב עם התשתית הקווית שלה, אך לא מספקת נתונים על מספר המנויים.

הכנסות ציוד סך הכל עמדו על 177 מיליון שקל, גידול בהשוואה למכירות של 159 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך ירידה בהשוואה לשני הרבעונים האחרונים. לדעת כלכלני לאומי מדובר בתוצאה חלשה. שיעור הרווח הגולמי ממכירות הציוד עמד על 20.9%, בדומה לרמה שהחברה הציגה בשני הרבעונים הקודמים.

לטענת דטנר, גם בצד ההוצאות יש בדו"ח של פרטנר הפתעות טובות. למרות ההוצאות הכבדות שכרוכות בשירות הטלוויזיה (כוח אדם, תוכן, תמסורת, שיווק, ותשלום לנטפליקס), הוצאות המזומן (בנטרול סכום חד פעמי של 8 מיליון שקל) עמדו על 484 מיליון שקל, גידול של 2.5% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל, וירידה של 14 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם.

ההשקעות היו יחסית נמוכות ברבעון, ועמדו על 98 מיליון שקל, עלייה של 20 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל, אך עדיין מרשים בהתחשב בהשקעות הכרוכות בפרויקט הסיבים של החברה.