מדריכי כרטיסי אשראי    

כמה כרטיסי אשראי יש בארץ? איזה סוגים? ומה ההבדל בינהם?

מדריך כרטיסי אשראי – כל מה שצריך לדעת 

זה לא נתפס, אבל זאת המציאות – בארץ יש נכון לסוף המחצית הראשונה של 2011 מעל 5.8 מיליון כרטיסי אשראי פעילים. מספר כרטיסי האשראי החוץ בנקאים   הגיע בתקופה זו למעל 1.5 מיליון שזה מעל רבע מסך הכרטיסים בכלל. הסגמנט הצומח בתחום כרטיסי האשראי הוא הסגמנט החוץ בנקאי, כשבפועל זה ארבע שנים שמונפקים יותר כרטיסי אשראי חוץ בנקאי מאשר כרטיסים של הבנקים.

ומה ההבדל בכלל בין כרטיס חוץ בנקאי לכרטיס בנקאי?  ובכן, בכרטיס חוץ-בנקאי, חברת כרטיסי האשראי היא זו שלוקחת את סיכון האשראי, היא חשופה באם הלקוח לא יוכל להחזיר את החוב. היא למשה מעין בנק לכל דבר ועניין. בתמורה לסיכון האשראי והחשיפה הזו היא גובה מהלקוח ריבית גבוה מאוד (בממוצע 12.2%).

ואיך בכלל נוצר החוב של הלקוח? זה יכול להיות דרך הלוואה שהלקוח מקבל מחברת כרטיסי האשראי וזה יכול להיות דרך חוב מתגלגל, רבולבינג, שזהו בפועל רוב האשראי שניתן דרך כרטיסים אלו. השיטה היא כזו –  הלקוח משתמש בכרטיס וקובע בעצמו כמה לשלם כל חודש, יתר החוב עובר / מתגלגל לחודש הבא. זה מפתה, אבל צריך לזכור שהריבית גבוה ומכאן ועד לסחרור של חובות הדרך יכולה להיות קצרה, והנה נתון שמבטא זאת –  בעוד שבאשראי בנקאי רגיל למשפחות שיעור הלקוחות שלא משלמים עומד על 0.25% , באשראי דרך חברות כרטיסי האשראי שיעור הלא משלמים עומד על 2%.

למדריכים קשורים:

הלוואות דרך חברות כרטיס האשראי – כדאי? לא בטוח

לבטל כרטיסי אשראי מיותרים – זה עולה לכם הרבה כסף

כרטיס האשראי נגנב או אבד – הנה הפעולות שצריך לעשות 

כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שצריך לדעת