קריירה    תיירות    

כמה מרוויחים סוכני הנסיעות? לא מה שחשבתם

ישראייר
מעודכן ל-03/2019

סוכני נסיעות "חיים" על מרווחים יחסית נמוכים – התחרות החזקה מול האתרים שמחליפים את תפקיד הסוכן, והקשיים הפיננסיים של חברות התעופה, לוחצים את העמלות כלפי מטה.

העמלה שהם גובים ירדה לכ-5%. לא בטוח שזו הירידה האחרונה.

אל על דיווחה במהלך 2019 על שינוי מודל התגמול של סוכני הנסיעות. מודל העמלות החדש יבטא הרעה בתשלומים לסוכנים. כך גם דיווחה ישראייר שעברה מ-2019 למודל עמלה אחידה – ישראייר תקזז  את העמלה המשולמת לסוכני הנסיעות שיימכרו את מוצריה כאשר הם יקבלו עמלה אחידה של 5%.  המוצרים המשווקים על ידי סוכני הניעות הם טיסות בינלואמיות, טיסות פנים ארציות, חבילות נופש בינלאומיות וחבילות נופש פנים ארציות, טיולים מאורגנים, וחבילות ספא, והירידה בעמלה תחול על כל מכירת המוצרים האלו, אם כי קיימים הבדלים בתגמול בין חברות התעופה.

בעבר העמלות היו בין 5% ל-10% –  העמלה במכירות "מגזר" בינלאומי היתה 5% על מכירת טיסות ו-7% על חבילות. בפנים ארצי 8% על טיסות ו-10% על חבילות.

גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת ישראייר, ציין עם ההודעה על שינוי מבנה העמלות: "המהלך יפשט את תהליכי ההזמנה הקיימים היום,יקצר את זמני הטיפול בלקוחות ויאפשר להתמודד עם האתגרים החדשים המתקיימים בשוק לאור התחזקות חברות הלואו קוסט שלא משלמות עמלות לסוכני הנסיעות והתיקונים הצפויים בחוק פיצוי שירותי תעופה".

אל על הלכה למקום "קיצוני" יותר – היא תפסיק לשלם עמלות לסוכני הנסיעות, החל מאמצע  2019. רוב חברות התעופה קיצצו ואפילו ביטלו בשנתיים האחרונות את תשלום העמלות לסוכני הנסיעות – בריטיש איירווייז, לופטהנזה. אייר קנדה ונוספות כבר עשו זאת, וחברות נוספות בדרך.

סוכן הנסיעות צריך להמציא את עצמו מחדש. היה ניסיון של סוכני הנסיעות למכור ביטוח. זה עבד, אבל המפקח  על שוק ההון והביטוחו ביטל זאת, אך יהיו מנועי הכנסה נוספים. סוג של שירותים עצמאיים שסוכן הנסיעות ייצטרך לספק לקהל הנוסעים – ערך מוסף, לרבות ובעיקר שירות אישי וצמוד, חבילות מותאמות, אטרקציות, מידע  ותכנים למטיילים.

 

יועץ השקעות בבנק –  מה העבודה? כמה מרוויחים? והאם כדאי?

כמה מרוויח רופא?

כמה מרוויח פועל בניין