קריירה    

כמה מרוויח פועל בניין

הנתון הזה עשוי להפתיע אתכם - שכר של עובדי בניין ישראליים עם ניסיון של שנה עשוי להגיע ל-17 אלף שקל. כך עולה מנתוני הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל. מדובר בשכר ברוטו הכולל שכר בסיס, שעות נוספות ופרמיות. עם זאת, ממוצע השכר בענף נמוך בעשרות אחוזים, ועל פי ההערכות מסתכם ב-11-14 אלף

הנתון הזה עשוי להפתיע אתכם – שכר של עובדי בניין ישראליים עם ניסיון של שנה עשוי להגיע ל-15-20 אלף שקל.  כך עולה מנתוני הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, וממידע שנמסר מקבלנים ויזמים.

מדובר בשכר ברוטו הכולל שכר בסיס, שעות נוספות ופרמיות. עם זאת, ממוצע השכר בענף נמוך בעשרות אחוזים, ועל פי ההערכות מסתכם ב-12-14 אלף שקל ברוטו. הסיבה היא שהענף מורכב מסוגים שונות של עובדים וסוגים שונים של עבודות. עובדי השטחים לדוגמה, משתכרים נמוך יחסית. גם בגלל אי הוודאות לגבי העסקתם, ואילו עובדים סינים מרוויחים יותר – מעל 20 אלף שקל בחודש.

מדובר בשכר נאה, אבל הישראלים לא מגיעים. מספר פועלי הבניין הישראלים נמוך – מאות בודדות, מתוך כ-5,000 פועלי בניין.

כמות הפועלים לא מספקת. הקבלנים סבורים שהכמות צריכה להיות קרובה ל-20 אלף.

אז למה הישראלים לא באים לעבוד בבניין?

יש כמה סיבות – ראשית, ישראלים רוצים לנהל ופחות לעבוד, בטח לא לעבוד קשה. שנית – התדמית של פועלי הבניין היא "לא משהו" בלשון עדינה, ושלישית – זה מסוכן. עשרות פועלי בניין נפצעים מדי שנה בעבודה. הבטיחות והמשמעת לא חזקים מספיק באתרי הבנייה, ולמרות הקנסות, מספר הנפגעים עדיין גדול.  אף אחד לא רוצה לקחת סיכונים כאלו.

כמה מרוויחים סוכני הנסיעות? לא מה שחשבתם

יועץ השקעות בבנק –  מה העבודה? כמה מרוויחים? והאם כדאי?