חדשות    

כמעט 25% מחברות ההייטק רוצות לעבור לחו"ל – למה?

כמעט 25% מחברות ההייטק רוצות לעבור לחו"ל – למה? עבור כוח אדם זול יעדיפו את הודו ומזרח אירופה, עבור מענקים את ארצות הברית ומערב אירופה

איגוד הייטק מדווח כי 24%  מחברות ההייטק הישראליות רוצות להעביר פעילותן לחו"ל. בסה"כ 45% מהחברות פועלות בחו"ל  או שוקלות להעביר פעילות.  מתוכן 21% כבר פועלות בחו"ל.

ההשלכה של זה עלולה לכאורה להיות סופה של ישראל כמעצמת הייטק, אם חלק ניכר יעבירו את הפעילות לחו"ל. הסיבה שנותנים באיגוד ההייטק לעדיפות למשרדים בגולה היא פשוטה, קל יותר לעשות שם עסקים, במקומות מסוימים כוח האדם זול יותר ובמקומות אחרים מקבלים מענקים על עסקים. אלוההסברים של האיגוד והחברות, אבל הם שוכחים לספר שכאן – כן בישראל – יש כח אדם איכותי, הטבות מס גדולות, סביבה תומכת. זה נראה כמו ניסיון ליצור לחץ לקבל הטבות נוספות. בפועל, החברות האלו מקבלות הרבה!

מדינות בעולם מפתות את החברות הישראליות בשל הערך שמביאות.  אם יש חוסר בכוח אדם, החברות יעדיפו את הודו או את  מזרח אירופה, אבל אם הן רוצות מענקים הן יעידפו את ארצות הברית או מערב אירופה. מדינות בתוך ארצות הברית, אומרים באיגוד, מתחרות על החברות הישראליות.

הסיבות העיקריות להעברת הפעילות היא בראש ובראשונה כוח אדם זול יותר ואחריה קרבה לשוקי היעד.  גם מתוך כמעט חצי חברות שמעוניינות להרחיב את פעילות בחו"ל יש כמה ששוקלות להעביר את הפעילות בשל קשיי רגולציה.

הסקר נערך בקרב 66 חברות המהוות 40% מהמדגם אליו נשלח.

קרנות ההייטק – מי ישלם את דמי הניהול?

איפה האופציות הטובות ביותר בסטארט-אפים

ירידה בביקוש לעובדים לראשונה מאז 2013