מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון חבר

"חבר" הוא אחד ממועדוני הצרכנות המרכזיים ביותר בישראל. לא מזמן סקרנו כאן את המועדון הזה, והגענו למסקנה שהוא גם נוטה להיות משתלם מאד. ההטבות שלו בהחלט אטרקטיביות בחלקן הגדול, ותנאי תשלום דמי החבר בהחלט סבירים. אז התייחסנו בעיקר לכרטיס האשראי מבית ישראכרט המיועד לחברי חבר, אבל מאז הכרטיס של אמריקן אקספרס לאותה אוכלוסיה הפך למרכזי אף הוא.

עם השנים החל שיווק די אגרסיבי של כרטיס האשראי של אמריקן אקספרס למועדון חבר – יש שאומרים שיווק אגרסיבי מדי – ורבים שמעוניינים לקבל כרטיס אשראי מבית חבר מתלבטים מה לעשות. אנחנו כמובן לא נחליט עבורכם, כי יש הרבה פרמטרים שתלויים גם במה שאתם צריכים ואוהבים, אבל לפחות נסייע לכם בהצגת כל מה שחשוב לדעת על כרטיס האשראי של אמריקן אקספרס.

תנאי השימוש בכרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון חבר

כרטיס האשראי של מועדון חבר (או בשמו המלא: "מועדון חבר צרכנות בע"מ) הוא מבחינה מעשית כרטיס אשראי שחור מבית אמריקן אקספרס. הוא מיועד לאותה אוכלוסייה שיכולה להצטרף למועדון של חבר, והיא משרתי קבע בצה"ל, גמלאי צה"ל, אנשי ארגון עובדי צה"לף חברי ארגון נכי צה"ל ובני/בנות זוגם ועוד.

היתרון המשמעותי הראשון הוא שהכרטיס ניתן עם פטור מלא, ללא התניות ולמיטב הבנתנו לפרק זמן שאינו מוגבל כיום, ללא תשלום – מה שנכון גם עבור כרטיסי בן/בת הזוג של חבר המועדון.

אילו הטבות מקבלים?

מיותר לציין שחברי מועדון חבר המחזיקים בכרטיס אשראי ייעודי למועדון יכולים להשתמש בו על מנת לקבל את הטבות המועדון. המבצעים מיועדים בחלקם למחזיקי כרטיס אשראי, שמקבלים לצד זה את ההטבות שאמריקן אקספרס מספקת לרוב לקוחותיה: הנחות קבועות בבתי עסק, הטבות על אטרקציות ובילויים ברחבי הארץ (זמינות דרך אתר חבר לאחר כניסה עם שם משתמש וסיסמא) ועוד. זאת לצד ההטבות הכלליות של אמריקן אקספרס, דוגמת מבצעי 1+1 (לעוברים סכום שימוש חודשי מסוים בחודש הקובע), מבצעים על פעילויות ומופעים, הנחות בחנויות וכן הלאה.

באמריקן אקספרס סבורים כי חלק מהשירותים שהם מעניקים במהלך שהות בחו"ל יכולים להטות מבחינתם את הכף לטובתם. תכנית Membership Rewards לה זכאים רבים מלקוחות אמריקן אקספרס מאפשרת להמיר שימוש בכרטיס לנקודות, בהן ניתן יהיה להשתמש כדי לקבל הטבות. שירות אחר הוא Global Assist, שירותי קונסיירז' בחו"ל הכוללים הזמנה של כרטיסים לאטרקציות, להופעות, למסעדות ועוד, ייעוץ בנושאים שונים הקשורים לתחום ועוד. כמו רבים מכרטיסי האשראי גם כאן קיימת אופציה להפעיל לפני כל נסיעה לחו"ל ביטוח נסיעות חינמי, שיהיה מטבע הדברים בסיסי יחסית. הוא לא יתאים בדרך כלל למי שטס לתקופה ארוכה יחסית, או למבצעים פעילות בדרגת סיכון גבוהה (למשל ספורט אתגרי שלא מכוסה בפוליסות הבסיסיות).

האם מספיק כרטיס אחד?

אחת הביקורות שהופנו על מאמצי השיווק המאסיביים "מדי" של כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון חבר הייתה שמנסים למעשה לשדל את הלקוחות להחזיק ביותר מכרטיס אשראי אחד – ולכן עלולים לשלם במצב רגיל דמי שימוש כפולים (במקרה הזה יש פטור מדמי שימוש, אבל לא יודעים עד מתי הוא יימשך), להגדיל את ההוצאות ועוד. אנחנו בגדול ממליצים להתבסס על כרטיס אשראי אחד, כי בדרך כלל זה יוצא יותר משתלם. מכיוון שהתנאים הכלליים דומים פחות או יותר, מומלץ לסקור את ההטבות הייחודיות שמציעה אמריקן אקספרס לעומת ישראכרט ולהחליט לפי מה שיותר מתאים לכם ספציפית.

מידע נוסף על כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון חבר תמצאו באתר האינטרנט של אמריקן אקספרס.