מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אשראי לילדים – מה האפשרויות? יתרונות וחסרונות

כרטיס אשראי לילדים; קרדיט: pixabay
מעודכן ל-11/2022

כרטיס אשראי לילדים – מסתבר שיש הרבה אפשרויות, ומסתבר שיש בזה יתרונות – הילדים (אמורים) לקחת אחריות על הכסף; להבין את המשמעות של תקציב, תזרים ולהבין שהשימוש בכרטיס  הוא בדיוק כמו שימוש במזומן.

רוב בני הנוער מקבלים מזומנים מההורים שלהם לפני יציאה לבילוי. הם עדיין בשלב שאין להם כרטיס אשראי משלהם, ולכאורה הכי נוח לתת להם מזומנים. אבל יש פתרון נוסף, וכנראה נוח יותר – כרטיסים נטענים.

הכרטיסים הנטענים, נטענים מראש בסכום כסף שאתם מגדירים. כלומר, זה בעצם כמו ללכת עם מזומן, רק שליותר מ"יציאה" אחת. ככה אתם יודעים שלילד/ ילדה יש כסף, למספר בילויים, וככה גם הילד/ ילדה מקבלים אחריות על הכסף שלהם – הטענתם להם את הכרטיס ב-500 שקל ל-5 בילויים, הוא/ היא אמורים לתכנן את ההוצאות בצורה סבירה על פני הבילויים העתידיים.

פועלים – כרטיס UP Card

תחום הכרטיסים הנטענים נמצא בצמיחה (ראו כאן), ויש מספר גופים שמספקים כרטיסים כאלה. אחד מהם הוא בנק פועלים שמציע פתרון מסוג כזה לקהל לקוחותיו.

מדובר בכרטיס UP Card – כרטיס נטען בינלאומי שמעניק לילדים שלכם עצמאות פיננסית ואפשרות לבצע רכישות באופן שוטף ובטוח.

חוץ מזה, ההורים בעצם שולטים בכרטיס – הם שולטים בהוצאות ויכולים לטעון את הכרטיס גם מרחוק.

השליטה מתבטאת גם בהודעה (SMS ) בכל עסקה בכרטיס.

עלות השירות בפועלים – דמי הנפקה חד פעמיים של 10 שקל; עלות טעינה – 3.5 שקל.

הכרטיס ניתן להעברה לבני משפחה מגיל 14 ומעלה (בכפוף לתנאי השירות ולתנאי הבנק).

דיסקונט – מפתח 2go

גם דיסקונט מציע כרטיס לילדים – כרטיס נטען שניתן להזמין ללקוח שאינו בעל החשבון, ובכלל זה גם לילדים מגיל 14. בדיסקונט מסבירים כי לקוחות בתוכנית משפחה מקבלים פטור מדמי כרטיס.

כרטיס מפתח 2go מאפשר להורה להעביר כסף לילדים, לשימוש בכל נקודת מכירה או כספומט.

מדובר על כרטיס נטען שניתן להשתמש בו בכל מקום המכבד כרטיסי אשראי של ויזה כאל. ניתן למשוך באמצעותו 400 שקל ליום ולבצע רכישות בסכום של עד 400 שקל ליום. כלומר, מדי יום ניתן לבצע פעילות בהיקף כולל של 800 שקל. על הכרטיס, אגב, מוטבע שם מחזיק הכרטיס, ללא שם בעל החשבון המטעין את הכרטיס בכסף וללא מספר החשבון.

העלויות – תשלום דמי כרטיס של 19.8 שקל בטעינה ראשונה ו-3 שקלים על כל טעינת המשך. לקוחות בתוכנית משפחה מקבלים פטור מדמי כרטיס בסך 19.8 שקל.

לאומי – כרטיס CASH

לאומי מציע כרטיס בינלאומי לגילאי 14-18 שמאפשר לבעליו לבצע עסקאות בבתי עסק בארץ ובחו"ל ולמשוך כסף מהכספומט.

כרטיס זה לא רק פלסטיק

רגע לפני שהצעירים מתחילים להשתמש בכרטיס, חשוב להסביר להם כמה נקודות

  • הכרטיס הוא בעל משמעות זהה לתשלומי כספים במזומן. זה אולי נראה כאילו אין מעבר כספים, ואולי זה מבלבל, והופך את השימוש לפחות משמעותי. אבל זה לא סתם פלסטיק, זה לא משחק. השימוש בכרטיס שקול למזומן – יורד כסף מהחשבון. ותתייחסו "בכבוד" לכסף הזה.
  • חשוב לשמור על הכרטיס, ואם הוא נגנב או אובד, צריך להודיע לחברת כרטיסי האשראי (ראו הרחבה כאן)
  • אל תתנו לאחרים להשתמש בכרטיס – המספר עליו יכול לשמש אחרים גם אם אין להם את הכרטיס באופן פיזי – אז זהירות.
  • חשוב גם להבהיר לילדים שיש מסגרת מוגבלת, והיא אמורה לשמש אותם לתקופה מסוימת, ולכן הם צריכים להקצות סכום מסוים לכל מטרה ובילוי.
HON TV