מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס ויזה נטען – Cal

כרטיס ויזה נטען של חברת Cal מיועד במידה רבה להחליף את הכסף המזומן. זהו כרטיס אנונימי, שלא כולל על גביו פרטי זיהוי של האדם המשתמש בו (וגם לא את פרטי חשבון הבנק שלו). גם אנשים שאין ברשותם חשבון בנק יכולים להזמין את הכרטיס ולהטעין אותו בסכום שהם מעוניינים בו – עד לסכום המקסימלי של 1,000 ש"ח סך הכול, או 250 ש"ח בטעינה בודדת. בכרטיס, אותו רוכשים דרך בנק הדואר, ניתן להשתמש באופן פיזי בבתי העסק, אך גם בהזמנות המבוצעות באמצעות האינטרנט או בטלפון. המשתמשים יכולים לדעת מה היתרה הנוכחית שלהם בכרטיס דרך מענה קולי או אתר האינטרנט. שימו לב שמכיוון שהכרטיס הוא אנונימי, לא ניתן להכחיש בו עסקאות.

כרטיס ויזה נטען של Cal הוא כרטיס בינלאומי, שניתן להשתמש בו בבתי עסק בארץ ובחו"ל המקבלים כרטיס ויזה ושמשתמשים במכשירי מסחר אלקטרוניים. עם זאת, לא ניתן להשתמש בכרטיס בבתי עסק בתחומי דלק, מלונאות, תיירות, השכרת רכב, הימורים, מכשירי השכרת סרטי ויאו אוטומטיים או חלפני/מעבירי כספים. בנוסף לכך, ניתן לבצע באמצעות הכרטיס אך ורק עסקאות מזומן, ולא עסקאות בתשלומים, הוראת קבע או תוכנית אשראי שעשויה להיות מוצעת למחזיקי כרטיס אשראי "רגיל".  כמו כן, מחזיקי הכרטיס לא זכאים להטבות שמקבלים לקוחות Cal בבתי עסק, הטבות דוגמת ביטוח נסיעות לחו"ל חינם וכן הלאה. מחזיקי הכרטיס לא מקבלים דפי פירוט של העסקאות שהם ביצעו.

באמצעות כרטיס ויזה נטען של כאל ניתן למשוך מזומן בסכום של עד 1,000 ש"ח, כמו גם מט"ח – במצב הזה נדרש לשלם עמלה בגובה של 3.85% מסכום המשיכה. עבור המרת מט"ח נדרשת עמלה של 2.50%, הן במקרה של דולרים והן במקרה של מטבעות אחרים. שימו לב שלא כל סוג של כרטיס נטען של Cal מאפשר משיכת מזומנים במכשירי הבנק האוטומטיים (יש כרטיסים שאינם מגיעים עם קוד סודי), כך שמומלץ לברר זאת מראש טרם הזמנת הכרטיס. סוג הכרטיס משפיע גם על גובה עמלת הטעינה, כאשר נכון לעכשיו נדרשת עמלת טעינה של 20 ש"ח עבור הכרטיס הסטנדרטי ועמלה בגובה של 27 ש"ח עבור הכרטיס המאפשר למשוך מזומנים.

מידע נוסף על כרטיס הויזה הנטען של Cal תמצאו כאן.