מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס לאומי קארד מולטי – עובדי חברת החשמל

לאומי קארד מולטי - חברת החשמל

כרטיס לאומי קארד Multi לעובדי חברת החשמל

"איתך בכל רגע – חברת החשמל". את המילים האלה שומע כל ישראלי שרוצה ליצור קשר טלפוני עם חברת החשמל. עבור עובדי חברת החשמל המשפט הזה נכון אפילו יותר. החברה ידועה בהטבות שלה לעובדים (יש שיטענו הטבות מופלגות מדי ולא הוגנות עבור יתר האוכלוסיה) ובתנאי עבודה משופרים. שאלה שצריכה להישאל היא האם התנאים המשופרים האלה באים לידי ביטוי גם בכרטיס אשראי שמספקת החברה לעובדיה דרך חברת האשראי.

את התשובה לשאלה הזו ננסה לספק באמצעות סקירה של כרטיס לאומי קארד Multi לעובדי חברת החשמל, שמשלב בין היותו כרטיס אשראי להיותו מועדון צרכנים. האם זה משתלם? מה התנאים? והאם יש קאץ'?

על הכרטיס

כרטיס לאומי קארד Multi לעובדי חברת החשמל מגיע במספר גרסאות. ההנפקה שלו מותנית באישור לאומי קארד וסניף הבנק, כשחובה שלעובד יהיה כרטיס אשראי ישראלי תקף אם הוא מעוניין בכרטיס חוץ בנקאי (מה שאומר שיהיו לו אוטומטית שני כרטיסים לפחות, מה שבגדול אנחנו פחות ממליצים עליו). ניתן לבחור בכרטיס מהמותג מאסטרקארד או ויזה, וכן גרסאות זהב או פלטינה. בכל מקרה זהו כרטיס אשראי בינלאומי, שמאפשר כמובן את ביצוע כל סוגי העסקאות: רגילות, תשלומים, קרדיט, קרדיט פלוס, 30 פלוס וכדומה. בדומה לכרטיסים אחרים יש כאן אפשרות לבחור בין שלושה מועדי חיוב חודשיים (ה-2 לחודש, ה-10 לחודש או ה-15 לחודש).

אחד הפלוסים המשמעותיים ביותר של כרטיס לאומי קארד מולטי – חברת החשמל ההוא הפטור מדמי כרטיס שהוא מספק למחזיקים בו, שנכון לעכשיו קבוע אבל ייתכן שזה ישתנה בעתיד – לאומי קארד מצהירה שהיא "תהיה רשאית לשנות את דמי הכרטיס בכל עת בכפוף לכל דין".. לצד זה יש כאן אפשרות לקבל פתרונות אשראי והלוואות המוגדרים על ידי לאומי קארד כ"נוחים", אם כי מי שזקוק לפתרונות האלה צריך כמובן לברר מראש את התנאים הניתנים עבורו. ברמה הכללית ניתן לקבל את ההלוואה לתקופה של 3-60 חודשים, עם ריבית מקסימלית שנתית של פריים + 12.25% וללא עמלות או עלויות נוספות.

הכרטיס מציע אפשרות לדחיית החיוב החודשי, עם החזר חודשי מינימלי של 200 שקלים או לחלופין 1% ממסגרת הכרטיס, על פי הגבוה מביניהם. הבעיה כאן היא שלסכום שדוחים מתווספת ריבית המוגדרת פר כרטיס ולמעשה מייקרת את מה שמשלמים.

מה עם ההטבות?

את השאלה הזו שואל את עצמו כל ישראלי המעוניין להנפיק כרטיס אשראי, וגם עובדי חברת החשמל קרוב לוודאי. מההתרשמות שלנו מועדון עובדי חברת החשמל, באופן שאולי יפתיע אתכם ואולי לא, הוא די אטרקטיבי. מזמיני הכרטיס מקבלים נכון לעכשיו מתנת הצטרפות בדמות שובר לארוחת בוקר.

מועדון הצרכנים של עובדי חברת החשמל, המגולם בכרטיס לאומי קארד Multi, מספק הנחות ומבצעים נקודתיים על אטרקציות ורכישות. בעלי הכרטיס/חברי המועדון משתייכים באופן אוטומטי למועדון הצרכנות "יחד", שמספק הטבות בתחומים שונים. כרטיס האשראי מעניק הנחות קבועות במעמד החיוב בבתי עסק, הנחה קבועה על תדלוק ב"דלק" (ההנחה היא ממחיר המחירון לתדלוק בשירות מלא בלבד), הנחה בחנויות "מנטה" בתחנות הדלק (למעט רכישה של סיגריות, מוצרי חלב ושירותים תקדמים) ועוד.

לצד זה מחזיקי כרטיס לאומי קארד מולטי – חברת החשמל יכולים לקבל את ההטבות הכלליות של לאומי קארד, למשל ההנחות עבור אטרקציות או תכנית הפינוקים.

מכל אלה המסקנה שלנו היא שהבחירה בכרטיס היא כדאית באופן כללי לעובדי חברת החשמל, אם כי כל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו, לראות מהם התנאים הספציפיים המוצעים לו ולבחון את הכרטיס ביחס לאלטרנטיבות.

מידע נוסף על כרטיס לאומי קארד Multi לעובדי חברת החשמל תמצאו כאן.