מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס לאומי קארד Cash

בין כרטיסי האשראי המשווקים כיום יש כאלה המיועדים לאוכלוסיה צעירה עד צעירה מאד. כרטיס לאומי קארד Cash הוא כרטיס חיוב נטען העונה על ההגדרה הזו. זהו כרטיס בינלאומי המיועד לבני נוער בגילאי 14-18 ומאפשר ביצוע של עסקאות בישראל ומחוצה לה, כמו גם משיכת כספים – כל עוד דואגים לטעון אותו מראש. את הכרטיס אפשר להנפיק דרך חשבון הבנק של הקטין או לחלופין בחשבון בנק המנוהל על ידי צד שלישי לו, בעיקר ההורים או הסבים.

כרטיס לאומי קארד Cash אינו מצריך דמי כרטיס או דמי טעינה, מה שהופך אותו לפתרון זמין יחסית עבור הצעירים שהפרוטה לרוב אינה נמצאת בכיסם. העיקרון כאן הוא שלאחר טעינת הכרטיס החיוב הוא של היתרה הקיימת בו ולא את חשבון הבנק, וכך גם בעת משיכת כרטיס. לכן הוא מהווה מעין חלופה לכסף מזומן. כל רכישה באמצעות הכרטיס תביא לקבלת הודעת SMS המעדכנת על עצם ביצוע העסקה. שימו לב שהחיוב של הכרטיס הוא מיידי, עם ביצוע העסקה או משיכת המזומנים, וזאת להבדיל מכרטיסי אשראי "רגילים" בהם החיוב של העסקאות נעשה במועד קבוע המוגדר מראש (לרוב יש בחירה בין שלושה או ארבעה תאריכים אפשריים בכל חודש).

אז איך טוענים?

את כרטיס לאומי קארד Cash ניתן לטעון בשתי דרכים. הראשונה היא הוראת קבע הנעשית תוך חיוב חשבון העובר ושב בסניף הבנק בו הכרטיס הונפק. הוראת הקבע נעשית פעם בחודש, כאשר ניתן לבחור בתקופה שמתחילה משלושה חודשים ומגיעה עד לשנתיים. בתאריך הוראת הקבע מתבצעת טעינה של הכרטיס בהתאם לסכום המוגדר או לחלופין בסכום חלקי, על פי המגבלות הספציפיות של השימוש בכרטיס. יש לציין שבמקרה בו אין מספיק כסף בחשבון העובר ושב כדי לטעון את הכרטיס במלוא הסכום, לא תתבצע טעינה כלל. האופציה השנייה היא טעינה חד פעמית, שמאושרת על פי הסכום המקסימלי המוגדר כרטיס וגם המצב של בעל הכרטיס בחשבון העובר ושב שלו.

מבחינה טכנית, ניתן לבצע את הוראת הטעינה דרך האפליקציה של לאומי קארד או אתר האינטרנט, כאשר האפשרות השניה זמינה רק ללקוחות שקיבלו השראה לבצע פעולות מהסוג הזה בחשבון שלהם – לקוחות שיהיו בגיל 16 ומעלה. האופציות האחרות לטעון הן הכרטיס הן דרך המוקד הטלפוני של לאומי קארד, סניף הבנק הרלוונטי או חנויות Yellow הפזורות בתחנות הדלק של פז ברחבי מדינת ישראל.

בכל אחד מהמקרים ניתן לטעון את הכרטיס עד לסכום של 2,000 שקלים בחודש קלנדרי נתון. ביצוע עסקאות בכרטיס ומשיכת מזומנים יהיו בעלי סכום מקסימלי של 400 שקלים ליום. זה בדרך כלל מתאים לדפוסי השימוש של האוכלוסיה הצעירה וגם מעבר להם, אבל עדיין צריך לזכור זאת לפני שבוחרים להנפיק את הכרטיס וכן במעמד השימוש בו.

מי שרוצה לפרוק כסף מהכרטיס (כלומר להעביר כספים שנטענו לחשבון הבנק) יוכל כמובן לעשות את זה גם כן.

מידע נוסף על כרטיס לאומי קארד Cash תמצאו כאן.

________________________-

באתר שלנו תמצאו סקירות של כרטיסים דומים:

כרטיס ישראכרט צעיר דיירקט

לאומי קארד DEBIT

כרטיס חיוב מאסטרו – מאסטרקארד

לרשימת כל מדריכי כרטיסי האשראי