מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס נטען – למוגבלי חשבון בבנקים ולעובדים זרים

קרדיט: pixabay
כרטיס נטען הוא כרטיס שטוענים בו את הכסף ואז אפשר לעשות שימוש בכספים. הכרטיס הזה יכול להיות מתאים במיוחד לכאלו שלא רוצים לעבוד עם בנקים או שהם מוגבלים לעבוד מול בנקים (חשבונות מוגבלים בבנקים) וגם לעובדים זרים שנמצאים בארץ. מסתבר שחצי מיליון איש מתנהלים על בסיס מזומן ולהם פונה הכרטיס הנטען של  חברת WorldcomFinance. החברה שמתמחה בהעברות כספים בינלאומיות, נכנסת לתחום הכרטיסים הנטענים.

תחום הכרטיסים הנטענים הולך וגדל בשנים האחרונות והופך לאלטרנטיבה לכרטיסי אשראי. אמנם אי אפשר להשתמש בו כמקור אשראי, אבל היכולת לשלם דרכו הופכת אותו לנוח לקבוצה גדולה של צרכנים. זו הסיבה שבדואר ישראל מפתחים את התחום הזה (הרחבה כאן) לצד כרטיסים נטענים שמציעות גם חברות כרטיסי האשראי.

גם WorldcomFinance מציעה כאמור כרטיס נטען כאשר יהיה ניתן לטעון את הכרטיס עד יתרה של 20 אלף שקל והשימוש בו יוכל להיות בארץ ובחו"ל. פוטנציאל הלקוחות עומד כאמור על 500 אלף איש – 300 אלף איש מוגבלים בבנקים, 200 אלף זרים – מתוכם 90 אלף חוקיים והיתר לא חוקיים.

מחזור הפעילות של 500 אלף איש הוא כמה מיליארדים טובים (ואיפילו יותר מכך). במקביל להשקת הכרטיס, תושק אפליקציה ייעודית שתאפשר למחזיק הכרטיס לנהל את הכסף (תקציב) לצד מידע על חיסכון והשקעות.

עלות הנפקת כרטיס תסתכם ב-45 שקלים. דמי השימוש יסתכמו ב-12 שקל בחודש.  טעינת הכרטיס במזומן תתאפשר ב-150 נקודות טעינה ברחבי הארץ ותעלה 7 שקלים (לכל סכום, כאשר טעינה מקסימאלית תעמוד על 15,000 שקל). רכישות במט"ח יעלו בעמלה של 2.8%.

העברת משכורת על ידי מעסיק לכרטיס תהיה ללא עלות, כאשר בשלב ראשון מכוונים בחברה לקהל לקוחותיהם – 50 אלף עובדים זרים שמשתמשים בפתרונות העברת הכספים של החברה.


כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שרציתם לדעת

PayKey  – העברת כספים דרך הוואטסאפ

חשבון פיוניר – כל מה שצריך לדעת