חדשות    

לאומי: "הגידול בביקוש לדירות יתמוך במגמת עליית המחירים; הריבית תעלה רק ב-2015"

הבנק מפרסם סקירה שבועית: "להערכתנו, שיעור השינוי השנתי של המדד צפוי להמשיך לעלות בטווח הקצר באופן הדרגתי, בין היתר בהובלת מחירי הדיור ובהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל, וחרף הירידה במחירי הדלק וההפחתה הצפויה במחירי המים והחשמל"

כלכלני בנק לאומי  מעריכים כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בעת הקרובה, ותחל לעלות במחצית השנייה של 2015 במקביל לתחילת העלאות הריבית בארה"ב. שיעור האינפלציה ישוב לטווח יעד יציבות המחירים ברביע השלישי ב-2015.  הם מעריכים כי מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד בשיעור של 0.2% לעומת החודש הקודם, כאשר במרבית הסעיפים המרכזיים במדד נרשמו ירידות מחירים.

לאומי מציינים בסקירתם כי "על פי סקר מחירי הדירות, שלא נכלל במדד המחירים לצרכן, בחודשים ספטמבר-אוקטובר חלה עליה של 1.4% במחירי הדירות ביחס לחודשים אוגוסט-ספטמבר. מדובר בעליה חדה יחסית שנבעה מהגידול בביקושים לדירות בעת האחרונה על רקע הירידה בציפיות להצלחת הרפורמות של הממשלה בשוק הדיור. הגידול בביקושים לדירות צפוי להימשך ולתמוך בהמשך מגמה של עליית מחירים בטווח הקצר. מחירי העסקאות בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2014 לעומת התקופה המקבילה אשתקד משקפים האצה מחודשת בקצב העלייה השנתי לכ-6.5%".

לאומי כותבים בנוסף: "להערכתנו, שיעור השינוי השנתי של המדד צפוי להמשיך לעלות בטווח הקצר באופן הדרגתי, בין היתר בהובלת מחירי הדיור ובהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל, וחרף הירידה במחירי הדלק וההפחתה הצפויה במחירי המים והחשמל. אנו מעריכים כי שיעור האינפלציה השנתי ישוב לטווח יעד יציבות המחירים ברביע השלישי ב-2015".